💬
Logga in
Fuska.se

Åka Fast För Nedladdning

42 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Ja, när man laddar hem något så tänker man ugefär så här : -Äh hur riskabelt är det egentligen ? klart att dom inte kommer komma på mej.

Men rätt som det är så startar inte internet och det kommer hem en räkning på flera hundra.

Det hände alldeles nyss min bror satt ni får allt passa er.

Internet stängde de av för en vecka sedan och han har fortfarande inte fått tillbaks det.

Så ta inte för givet att ni inte blir påkomna !

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag laddar aldrig hem någonting längre för det är för riskabelt. Det enda jag laddar hem är videor och musik från olika band och skivbolags hemsidor.

Nivå 1 · Novis

men kan man inte blocka spyware

Jag laddar bara ner freewere och gratis musik från Newgrounds. :)

chansen är minimal att bli på kommen så man behöver inte gå och oroa sig händer det så händer det.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag laddar inte ens ner saker...kan ha hänt att jag gjort från Downloads.com, fast där är det lagligt..

Senast ändrad:

men vafan PG2 stoppar alla som försöker hacka sig in i din dator spelar ingen roll vilken port han använder den blockar det.

Nivå 3 · Lärling Baron

Finns program som blockar 3miljarder IPs som kan tänkas tillhöra organisationer som motverkar nedladdning, kör man såna program kan man känna sig säker. Dessutom ska man inte tanka ner en hel fil från en och samma user.

Nivå 7 · Fuskare

jag har aldrig laddat ner olagligt, bara från download.com...

7 Mar 2006
Nivå 6 · Fuskare

O.o

jag laddar ned ibland men... inte alls ofta (lagliga ställen)

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

jag laddar nästan aldrig ner något har typ gjort det 5 gånger(också lagligt)

Senast ändrad:

9 Mar 2006
Nivå 2 · Novis

§1.22

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Dom har tagit fast en person i sverige, och antagligen bara för att skrämma upp oss. Dom kommer aldrig kunna stoppa nerladdningen, aldrig!

↗ till inlägget

Dom har tagit fast en person i sverige, och antagligen bara för att skrämma upp oss. Dom kommer aldrig kunna stoppa nerladdningen, aldrig!

ne verkligen inte med tanke på att det finns ca 9 miljoner i sverige och minst 1 miljon tankar ner och skulle sverige ställa ala dom inför rättegång skule sverige gå i konkurs förresten för inte svenska polisen osv kolla upp ett ip nummer, men jag stör mig på anti piratbyrån för när man köper en skiva går ungefär 20kr till artisten 40kr till producenten och 100kr till antipiratbyrån.

du drömmer mindre än 15 kr går till antipiratbyrån/staten iofs så är det 15 kr för mye.

Hoppas bara inte detta driver ut så mycket mot §1.3... för då låser admin tråden

Nivå 11 · Veteranfuskare

Folk kommer att fortsätta att ladda ner för det är inte en så stor chans att man åker fast.

Nej det mesta går till antipiratbyrån fö f*n

10 Mar 2006

*blev lite onödigt* förlåt...

Senast ändrad:

inget går till antipiratbyrån utan en moms på runt 15 kr går till staten inte ett specefikt företag eller organisation

15-20 kr går till staten

50 kr till skivbutiken

20 låtskrivarens lön

10 kr till artistens roalty

15 kr till bolaget som publicerar skivan

sen så är det runt 80 kr till som går till bla stim och andra saker.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in