Eftersom det går lite segt med de inskickade fusken/rec med godkännanden så tänkte jag höra efter om ni har några förbättringar kring det hela så skulle göra det smidigare.
Inskickade Fusk/rec
Jag skulle villja se en recension som är precis på gränsen till godkänd så jag har något att jämnföra med, om det skulle gå att fixa på något sätt.
Det enda problemet jag tycker med fusken är att det kommer in nya hela tiden :P
Kan acca upp till 10-15 per dag, men det kommer in mer hela tiden.
Dessvärre brukar jag inte lägga märke till lilla "admin" texten där uppe.
Van med att inte kolla så mycket där.
Går det inte fixa att det redan är en a href länk i den lilla rutan när man ska acca nyheterm och en vanlig länk under? Om du fattar vad jag menar o.O
Det är ett h*lvete att sitta o godkänna grejjerna, typ 20% är kanske dugligt. Och ofta inte ens det. När jag gör det så kollar jag över alla, men det har väl varit lite segt. :) Kommer mest in på kvällen och då brukar jag inte ha en tanke på att titta däruppe på sidan. Får göra det till en vana.
sökruta till google vid recensionerna? de flesta av de få recensioner som är på över 5 rader är ju oftast direktplankade från någon annan sida.
↗ till inläggetAnvänder du FireFox så finns det inbyggt google sökmotor. ;)sökruta till google vid recensionerna? de flesta av de få recensioner som är på över 5 rader är ju oftast direktplankade från någon annan sida.
jao iofs då, men den öppnas i samma fönster, kanske kunde man ha en som öppnades i ett nytt fönster/ny flik :rolleyes:
skulle man inte kunna spärra folk från att skicka in fusk, alldeles nyss hade någon idi0t skickat in ett fusk med texten "reeeeeeeeee" och ett med innehållet "jag är jätte bra på det här"....
Det jag upplever som "jobbigt" när jag ska godkänna saker är när texterna är väldigt väldigt långa. Men jobbigast är nog att godkänna fusk till spel med massor med inskickade texter. Då får man scrolla meter efter meter innan man kan vara helt säker på att fusket inte finns. De skriver ju inte alltid exakt som de fusk som redan finns så man kan ju inte söka på det.
Spel som bara har några få eller inga fusk/tips funkar oftast fint att godkänna. Ibland är jag dock osäker på om jag ska godkänna eller inte.
En sak jag stör mig på är att man, efter man godkänt/nekat en text, skickas till en sida där det står att texten godkänts/nekats. Jag vill hellre skickas direkt till listan med fusk (om det var fusk jag kollade på) eller nyheter (om det var det jag kollade på).
Alternativt att texten som säger att man godkänt/nekat ligger på dessa sidor fast högst upp. Hur som helst ogillar jag mellanlandningen.
Ska sänka mellantiden på sidan man skickas till så man i princip skickas vidare till listan direkt. Ska även kolla på de andra förslagen och förmodligen så kan jag ordna lite förbättringar under imorgon kväll.
När det gäller recensionerna så skall de beskriva vad spelet handlar om, vad det är för ett spel. Man ska kunna bilda en bild utifrån recensionen av spelet. Sedan är det en bonus ifall man betygsätter de olika delarna och motiverar dessa. Uppskattningsvis är det kanske 10% av recensionerna som är okej.
När det gäller fusk så får man ofta rätta till stavingen en hel del och kan då godkänna. Sedan är det väldigt många som skickar in korta fusk, 1-2 rader. Dessa är enbart att acceptera ifall det är helt tomt med andra fusk till spelet. Finns det iaf något annat fusk till det spelet så är det bara att kasta med motiveringen att det är för kort.
Ska även kolla lite på hur man kan göra det tydligare att det finns nya fusk/rec/nyheter så man lättare ser detta. När det gäller google funktionen så är det viktigt att tänka på att även om recensionen finns på en annan sida så kan det trots allt vara samma person som ligger bakom recensionen. Olika nicknames på olika sidor är vanligare än man tror. Se bara hur ofta det byttes namn här förrut när det i princip var "gratis". Så hellre acceptera en recension som kan vara kopierad än att radera. Skulle recensionen vara kopierad så tas den bort när en anmälning kommer in och kontroll görs.
hur är det med copyright när flera sidor är inblandade tänkte jag på?
vissa sidor (fuska.se också har jag för mig?) tar ju på sig copyrighten när man postar recensionen etc, kan det bli något problem om någon skulle publicerat en rec. på en annan sida, så finns den här också och de märker det?
annars skulle man ju kunna ha någon knapp "Misstänk kopiering" och så skickas ett pm till användaren så att denne kan förklara att det är de som har skrivit den fast de redan har publicerat den på ett annat ställe, rec. väntar på något vis. gah, blir kanske lite väl überserious men en idé iaf.
admin, kan du inte ta bort mellanlandningen helt? Den är onödig. Det är onödigt att vänta på att en sida ska laddas och sen bara visas i en sekund. Sitter man vid en långsam dator eller om servern är lite långsam så tar hela momentet dubbelt så lång tid som det kunde tagit om man slapp den där sidan som ändå bara visas i en sekund(+laddningstiden).
Ska kolla på det epaaj...
Vi tar copyrighten på det som skickas in vilket stämmer bra. Men det är inget problem om någon skickar in samma sak på flera sidor.
Istället för misstänkt kopiering så är det bara och göra en enkel koll själv. Och vid solklar kopiering inte godkänna.
BTW Hann inte göra några förändringar idag, de kommer när de kommer istället :)