💬
Logga in
Fuska.se

Bästa Spelet På Nes

63 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

vad tycker ni var/är de Bästa spelet som ni har spelat på NES. Som ni värkligen fastnade för på den tiden??

De bästa spelet enligt mig är Ducktales 1

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

vad tycker ni var/är de Bästa spelet som ni har spelat på NES. Som ni värkligen fastnade för på den tiden??

De bästa spelet enligt mig är Ducktales 1

Final fantasy II och III även fire emblem gaiden är helt underbart.

Nivå 4 · Lärling

Jag är väl förmodligen den enda som säger Zelda II. Sen får man ju inte heller glömma bort Super Mario Bros 3, ett av de bästa spelen nånsin.

Fire emblen gaiden är riktigt kul, fast problemet är tat jag har en riktigt dålig version av spelet, som knappt funkar. När jag lärde mig magin Ragnarok hänger sig spelet lite halvt och efter det orkade jag inte spela mer.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag är väl förmodligen den enda som säger Zelda II. Sen får man ju inte heller glömma bort Super Mario Bros 3, ett av de bästa spelen nånsin.

Fire emblen gaiden är riktigt kul, fast problemet är tat jag har en riktigt dålig version av spelet, som knappt funkar. När jag lärde mig magin Ragnarok hänger sig spelet lite halvt och efter det orkade jag inte spela mer.

med tjej huvudpersonen får inte jag heller använda den :P men annars så är det ett väldigt bra spel(lite svårt att förstå texten ibland).

18 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

Ett annat spel som jag älskade va: Adventure of Lolo

små gulliga runda bollar, en Blå och en Rosa som gick runt på banor och knuffade på saker och dödade fiender och den mest underbara musiken man kan tänka sig.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Super Mario :wub:

super mario 3 och självklart turtels 2,castlevania och river city ransom

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det är lätt The Legend of Zelda enligt mig.

! Min dator laggar sönder, förlåt.

Senast ändrad:

! Min dator laggar sönder, förlåt.

:(

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Ojdå, jag glömde ju några andra självklara: Megaman 2 och 4, underbara spel med underbar musik. Megaman 4 har den allra bästa musiken nånsin i ett TV-spel, inte minst Skullmans bana.

20 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

tackar tackar, yttligare ett sätt att förgylla min gråa vardag.

21 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #14
↗ till inlägget
Spela Lite NES så bli aldrig vardagen grå
Nivå 5 · Fuskare
Nivå 5 · Fuskare

Sorry för dubbel.

Senast ändrad:

24 Mar 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

SMB 3 är skitbra :D

25 Mar 2006
Nivå 4 · Lärling

Ja, VGmusic.com är en underbar sida. Man blir ju så glad av att höra gammal fin NES-musik. Fast egentligen tycker jag bättre om musiken som den är på spelen.

Senast ändrad:

3 Apr 2006
Nivå 0 · Nykomling

Megaman 2 utan tvekan!

Super mario bros. (med duck hunt) , super mario bros. 3 och turtles är de får spel jag har spelat på min mormors NES. Kommer dock tanka rejält med NES spel när revolution kommer ut.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in