Hola fellaz, jag har haft en tanke i huvet en stund och nu tänkte jag få den att få lite slagverkan. :)
Det gäller forumet Debatt.
När jag var aktiv i Debattforumet (Nu är jag det inte längre) var när det var precis alldeles nytt och ett par veckor efter. Det var skitroligt. Sen började ordet Debatt underskattas lite, och tråd efter tråd skapades. Vi som argumenterade och höll på mest i början domnade lixom bort lite, tänker mest på medlemmar som Jellyfish, Guggo, Zdravo, Jokinen, Oden, Apoca m.fl, och fler personer som inte var så fingerfärdiga tog över. Och så kom Xade till, och blev vild och skrev i alla trådar alltid. Ett tag var varje nytt inlägg Xades, i alla trådar, och det var bara svar på 2-3 rader. Max.
Det jag menar, på ett ungefär, är att Debattforumet har glidit ifrån sin style. De trådarna som var heta innan, finns nu utspridda i runt 5-6 trådar. Det finns utan tvekan nästan tvåsiffrigt med trådar om Fildelning.
Det jag vill att man ska göra är helt enkelt att börja om. Få de riktiga diskussionerna på samma ställe, inte uppspritt, och så inläggskåtigt. Det ska vara rakt.
Frågar som t.ex Bråkiga Invandrare, Kärnkraftverk, Feminism, Rasism (Folkgrupper överlag) m.fl får en stor tråd var.
Jag vill bojkotta alla trådar i stort sett, och skapa fasta trådar. Allt för att få det mer seriöst och fokuserat.
Debattforumet ska självklart vara öppet för alla, men folk som inte vet vad dom säger, sitter och hetsar, skriver "Håller med" eller bara spammar, förstås, ska inte ha där att göra.
Det ska vara på riktigt. Folk ska kunna debattera seriöst.
Sen finns det ju trådar som "24 timmar kvar att leva, vad gör du?" osv finns ju oxå, och jag förstår att det inte är mindre än Rätt att placera de under Debattfliken. Men jag vill bygga Debattforumet kring den principen som var till från början.
Olika politiska åsikter blandades men alla accepterades. Folk var seriösa, och det var fokuserat. Inget massflöd med trådar, och inte så många "tomma" inlägg.
Det låter säkert jobbigt att fixa det här för oss men om jag bara får tillstånd så städar jag upp allt och gör om det.
Självklart kan vi bygga ut med fler argument och förslag här, jag tycker bara det är så dumt att ta miste på ett så fascinerande delforum.