💬
Logga in
Fuska.se

Irriterande Dator Problem

11 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jo tjena alla Fuskare, det är så här, Jag har ett problem och hittar ingen lösning på det själv, så jag tänkte fråga lite om lite hjälp ^^

När jag har datorn på så får jag upp en popup, längst nere i högre hörnet, Där dom små Miniatyrerna är,

Popupen säger: Windows - Systemfel

Systemet har upptäckt en IP-Adresskonflikt med ett annat system i nätverket,

Bifograd fil nedan,

Hoppas på nåra bra svar :) :cry:

Nivå 0 · Nykomling

Det kanske är någon som försöker ta sig in i din dator.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Hmm.. Kanske :/ Min Mor har samma problem :/... Skumt.

Nivå 0 · Nykomling

som jag ser det har du fått en trjoansk häst!

snabbar har tar bort det!

Nivå 0 · Nykomling Moderator

Ehm, först skulle jag vilja fråga om du har du ett nätvärk? Det kan hända så eftersom då använder alla datorerna i nätverkät (oftast) samma IP-adress.

25 Mar 2006

jag har haft samma problem..om du sitter i en villa och har mer än 1 dator så kolla så att inte båda datorerna sitter på samma ip adress. annars om du sitter på ett område så måste du kontakta it-ansvarig på området för att bekräfta att ingen annan har samma ip adress..det är inget virus iaf..

Nivå 0 · Nykomling

AHA! sa du att din mamma hade samma problem??

Då är det ju solklart! det bli konflikter på din och din mammas ip-addresser.

Ni kanske har samma IP-adress.

Om din eller din mammas dator inte funkar helt i nätverket så kan det hända.

Nivå 0 · Nykomling

Jag har samma problem, men jag har bara 1 dator.

ta och kolla vilka ip adrreser du har på datorerna genom att skriva ip config i kör.

tyvär vet jag inte hur du skaffar en ny ip adress ifall det skulle vara så att du har samma ip på båda datorerna

Nivå 0 · Nykomling

Två datorer har förväxlats i ditt Nätverk. Det är inget farligt, det hänger mig säkert 2-3 ggr i månaden. Speciellt när man har lite fler datorer, som i mitt hus.

Gå in på Start, sedan trycker du på "Kör" eller "Run" på engelska. Skriv "cmd", kommandotolken öppnas, skriv "ipconfig /renew". Utan Citattecken förstås.

Och sedan antingen starta om din router eller ibland räcker det bara med värddatorn.

:)

Senast ändrad:

okej det var det jag menade med att skriva ip config. glömde visst en bit av vad det var man skulle skriva innan

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Två datorer har förväxlats i ditt Nätverk. Det är inget farligt, det hänger mig säkert 2-3 ggr i månaden. Speciellt när man har lite fler datorer, som i mitt hus.

Gå in på Start, sedan trycker du på "Kör" eller "Run" på engelska. Skriv "cmd", kommandotolken öppnas, skriv "ipconfig /renew". Utan Citattecken förstås.

Och sedan antingen starta om din router eller ibland räcker det bara med värddatorn.

:)

Tack för det där :)

Nu funkar allt bättre :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in