Hoppa till innehåll

Tredje Världkriget?


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Jag tror att ett 3dje världskrig kommer att bryta ut. Pågrund av religonen, som med alla andra krig.

 

Svaret på de flesta krig i hela historien på Planeten Jorden. Religion.

Men jag tror mer på att det blir terrorismen. Al Kajda (Vet ej hur det stavas) blir det nog. Eller Irländarna uppe i Norra Irland med sin Terrorism. Fast de är nog smarta nog att inte starta ett krig med något annat land än sitt eget. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag.

 

Du vet väl att det inte är terrorister som startar krig, USA då ?

Dem har för f*n varit på ett eller annat sätt inblandade i stort sett allt krig.

Från Vietnam kriget till Irak invasionen.

Sen ska man inte glöma Hiroshima bomberna och allt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Sovjet & USA har nog kvar lite otrevligheter mellan varandra. Hela Kalla Kriget handlade om att USA skulle spela hjältar genom att försöka få bort Kommunismen på våran jord. Vilket de inte lyckades med i Vietnam så att säga. :/

Och jag tror det inte blir något mer krig på länge, i alla fall inte än. När två länder har samma slags förmåga gällande kärnvapen, så minskas riskerna för krig. Om USA har kärnvapen och Sovjetunionen har det, så vågar inte något av dessa två länder att anfalla varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag.

 

Det här med Irak och det:

Usa kanske startade det, men det skulle inte skett om inte Terroristerna bombaderar alla delar av Irak de kommer åt.

 

Darwin2:

Säg gärna vad du tror om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag.

 

Krig är krig. Terrorism är också krig.

Då måste ju krig vara terrorism.

(Kommer inte ihåg vad en sån här slutsats heter just nu.. Försvunnit ur mitt huvud :P)

 

Har ingenting med just terroristerna att göra, jag håller på min grej, kommunikation. Tar man reda på mer om det man är rädd för förstår man mer, med ökad kunskap kommer förståelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OFF-TOPIC:

Kriget mot terrorismen är en bluff.

Allt är för att Bush ska få tjäna pengar.

ON-TOPIC:

ett tredje världskrig lär bryta ut och USA lär vara inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sovjet & USA har nog kvar lite otrevligheter mellan varandra. Hela Kalla Kriget handlade om att USA skulle spela hjältar genom att försöka få bort Kommunismen på våran jord. Vilket de inte lyckades med i Vietnam så att säga. :/

Och jag tror det inte blir något mer krig på länge, i alla fall inte än. När två länder har samma slags förmåga gällande kärnvapen, så minskas riskerna för krig. Om USA har kärnvapen och Sovjetunionen har det, så vågar inte något av dessa två länder att anfalla varandra.

 

*påminner om att soviet försvan 1991*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Krig kommer alltid att existera så länge som terroristerna finns men om de försvinner så kanske det kommer att bli fred på jorden fast det lär nog ta ett bra tag.

 

Titta på Nyheterna.

Du hör alltid att självmordsbombare bombar sig från terroristgrupper i Irak (de bombar sig i Irak). Så jo, det finns folk som är dumma nog att göra det. :o

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...