om jag stänger av min data så är server kvar ellr borta?
En Guide Till Cs:s Dedicated Server
↗ till inläggetServern är kvar, men inte igång. Om du stänger av din dator så kan den ju inte bearbeta/skicka/ta emot information.om jag stänger av min data så är server kvar ellr borta?
Det verkar vara många som inte förstår det här så jag försöker förklara lite bättre.
När du kör server programvaran så skickar den inte ut signaler till en annan server på internet att göra som du säger och bearbeta information ifrån spelet. Det är datorn som du kör programvaran på som uppför sig som en server. Den tar emot data ifrån klienterna och bearbetar den informationen, samtidigt utför den beräkningar som spelmotorn är beroende av(t.ex fysik och AI), sedan skickar den tillbaks den bearbetade datan till klienterna(t.ex alla objekt i den virtuella världen, ljud som ska spelas upp i klienternas högtalare).
Kan jag få igång den igen då?
↗ till inläggetJa du gör precis som när du startade första gången. Servern(ren version(utan modifikationer)) sparar ju inget på din dator så då behöver du inte skriva egen programvara för att ladda speciell data ifrån hårddisken för din server.Kan jag få igång den igen då?
Vitom vad ska jag göra om det kommer Connection Reset, WinSock Error ''Connection reset by peer'' :unsure:
↗ till inläggetDet brukar det för mig med, jag brukar köra om kommandot, då blir det rätt.Vitom vad ska jag göra om det kommer Connection Reset, WinSock Error ''Connection reset by peer'' :unsure:
↗ till inläggetHär är en guide jag har skapat för att få den senaste versionen av Counter-Strike Source Dedicated Server på din dator(Windows). Denna server stängs inte ner när du stänger av Steam och behöver faktiskt inte Steam på din dator alls.
Om du vill använda mitt nya program som jag nyss blev färdig med(Den installerar servern åt dig! DU MÅSTE ÄNDÅ KONFIGURERA DEN!(steg 9 - 13)) så kan du ladda ner den här:
http://solidfiles.com/info_imgs/194.jpg
OBS! Du behöver Microsoft .Net Framework 3.5 eller senare för att köra programmet. Ladda ner Microsoft .Net Framework 3.5 här om programmet inte fungerar för dig:
http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en
1. Ladda ner HLDSUpdateTool ifrån:
http://storefront.steampowered.com/downloa...supdatetool.exe
2. Installera Hldsupdatetool i mappen: "C:\Program\Valve\HLServer".
3. Öppna Komandotolken. (Start->Alla program->Tillbehör->Kommandotolken eller Start->Kör och skriv "cmd")
4. Navigera till mappen där du installerade HLDS Update Tool; skriv så här:
cd C:\Program\Valve\HLServer
5. Skapa en mapp i C: som heter "Min css server". Kör nu HLDS Update Tool genom att skriva såhär:
HldsUpdateTool.exe -command update -game "Counter-Strike Source" -dir "C:\Min css server"
6. Nu ska den uppdatera, ju snabbare internetuppkoppling du har, ju fortare kommer den att uppdatera/ladda ner. Den kommer att ladda ner ganska mycket data.
7. För att veta om den har uppdaterat ska det komma denna mening när den är klar "HLDS installation up to date".
8. Om det gör det stänger du kommandotolken.
9. Skapa en genväg på skrivbordet. (Högerklicka: Nytt->Genväg)
10. Länka genvägen till:
"C:\Min css server\srcds.exe"
11. Högerklicka på genvägen och välj Egenskaper.
12. Om du vill ha den lätta versionen(GUI) av servern så lägg till detta på Mål(efter all text(glöm inte blanktecken innan)):
-game cstrike -port 27015
Om du vill ha den svåra versionen(CLI), lägg till detta på Mål(efter all text(glöm inte blanktecken innan)):
-console -game cstrike -port 27015
13. Nu är det bara att starta servern! :D
OBS. Du behöver inte vara inloggad på steam för att det ska fungera.
14. När servern startat kanske den inte har laddat någon bana, för att ladda en bana, skriv:
map <bana>För att se de kommandon du kan skriva i konsolen kan du titta på denna sida:
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Console_Command_List
Guide av Vitdom. ;)
Guiden uppdaterades 22/01-2009.
Tack: :cool: Guide Men Har Problem Adda Mig :
[email protected]
sorry tog fel guide