Hoppa till innehåll

Söker Personal Till Mitt Och En Polares Spel


Desu
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

mappers är såna som håller på med mapping verktyget osv typ skapa banor placera ut tiles så att man får banor osv.

 

övervakare är dom som har näst sämsta acces ranken. dom har acces rank 1 och ser til att t.ex ingen blockar ingången till en affär eller att nån bråkar samt svär åt andra. personila påhopp osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men gör ni ett spel med zelda gubbarna, blir det sen känt och nintendo får reda på det , så kan ni ...  ja...  bli stämda .

 

mmm jag vet att vi kan bli stämda om dom känner för det. Dom får i så fall ett Dilemma. allt som har med zelda att göra kan fungera som reklam för nintendo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Nintendo inte bryr sig om ni skapar ett litet spel bara för skojs skull men skulle ni sälja det till andra så kan ni bli stämda om ni har otur :(

 

Om dom skulle stämma varenda som härmar (inte kopierar) så skulle de inte ha tid att göra nya spel (de finns säkert 100-tal som gör zelda liknande spel i t.ex. Game Maker som de sedan spelar på deras egna dator).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Nintendo inte bryr sig om ni skapar ett litet spel bara för skojs skull men skulle ni sälja det till andra så kan ni bli stämda om ni har otur :(

 

Om dom skulle stämma varenda som härmar (inte kopierar) så skulle de inte ha tid att göra nya spel (de finns säkert 100-tal som gör zelda liknande spel i t.ex. Game Maker som de sedan spelar på deras egna dator).

 

YES! äntligen nån som fattar. asså han har rätt. eller tror ni andra att jag ska sälja spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...