💬
Logga in
Fuska.se

Ändringar Bland Moderatorerna

28 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
Trådstartare #1

Alltså, är det någon idée att ha oaktiva moderatorer?

Det är i princip 5 av 11 moderatorer som är aktiva varje dag.

Jag ser aldrig röken av vissa moderatorer, de är inte inne och skriver inte inlägg. Och det kan vara veckor mellan deras inlägg.

Jag syftar lite på Dannie, som inte varit inne sen 10 mars och Ytterman som inte varit inne sen 17 mars.

Men många andra är alldeles för oaktiva.

De kanske har mycket med skolan eller annat just nu, men det kan man inte ta hänsyn till. Då får de avgå tills vidare. Det är förvirrande för medlemmar att ha moderatorer de inte får kontakt med.

Dessutom så kunde moderator platserna gå till någon annan som kan sköta det bättre. För det har blivit dåligt skött av vissa.

Det får bli skärpning, om inte forumet ska bli sämre och sämre.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag tycker med att dom flest moderatorerna är oaktiva och inte sköter sitt arbete. Det har varit så under en längre period nu så det behövs helt klart en förbättring. Nya moderatorer kommmer när det kommer....

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag ser aldrig röken av vissa moderatorer, de är inte inne och skriver inte inlägg. Och det kan vara veckor mellan deras inlägg.

Jag syftar lite på Dannie, som inte varit inne sen 10 mars och Ytterman som inte varit inne sen 17 mars.

De kanske har mycket med skolan eller annat just nu, men det kan man inte ta hänsyn till. Då får de avgå tills vidare. Det är förvirrande för medlemmar att ha moderatorer de inte får kontakt med.

Dessutom så kunde moderator platserna gå till någon annan som kan sköta det bättre. För det har blivit dåligt skött av vissa.

Forumet blir väl inte sämre bara för att vissa moddar inte är aktiva. Huvudsaken är att någon i alla fall låser vissa trådar.

Fusk KatteN: Det är klart att forumet bli sämre om det blir färre resurser som låser och håller ordning. Så om 100 inlägg bryter mot reglerna så spelar det ingen roll bara några moderatorer tar bort 50?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Nää... Men SÅ många inlägg kommer det väl inte. Det spelar väl ingen roll NÄR de låser, bara ATT de låser de.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hur vet du att det är förvirrande för medlemmar att inte ta kontakt med några oaktiva moderatorer ? :huh:

Åter till ämnet, jag tycker att dne första frågan var bra, " Alltså, är det någon idée att ha oaktiva moderatorer? " ....

Vill också få ett svar på det.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tyckar ochså att det vore bättre att byta ut de oaktiva moderatorerna mot mer aktiva.

De enda aktiva moderatorerna är:

Aktiva:

Nico

Ragnarök

Mellanmjölk

Ganska aktiv:

Escaflowne

Nästan aldrig på forumet:

Dannie

Ytterman

och några andra.....

Iaf min uppfattning. Jag tycker att admin borde värva 2 nya moderator och sparka nån oaktiv.

Mm, många är oaktiva.. Det borde verkligen ändras!!

Nivå 10 · Veteranfuskare

Mihker:

1. Admin kommer inte " Sparka " en moderator, bara ifall han\hon bryter mot en regel som gör att Admin tar bort denne.

2. Ifall vi tar # 21 som exempel, så är han ganska aktiv i min mening, han loggar in anonymt, så många lägger ej märke till det.

3. Admin värvar nya moderatorer när det behövs och när han tycker att det är nödvändigt, inte när ni tycker det.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Mihker:

1. Admin kommer inte " Sparka " en moderator, bara ifall han\hon bryter mot en regel som gör att Admin tar bort denne.

2. Ifall vi tar # 21 som exempel, så är han ganska aktiv i min mening, han loggar in anonymt, så många lägger ej märke till det.

3. Admin värvar nya moderatorer när det behövs och när han tycker att det är nödvändigt, inte när ni tycker det.

1. Admin gör som han vill, vanligtvis för att någon bryter mot en regel men en del har blivit avsatta pga inaktivitet.

Det är en hel del som loggar in osynligt, därför syns inte inloggningarna.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det är väl bara # 21 av moderatorena som loggar in anonymt har jag för mig.

Kan man ändra så att man loggar in anonymt?

Det behövs nya moderatorer. :)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Off - Topic : Presentation, japp, det går att logga in anonymt. ;)

Ifall du tar och tittar ungefär längst upp på sidan ( Du måste logga ut först ) så står det Logga in \ Registrera elelr något.

Tryck på logga in, sne kan du markera rutan där det står ifall du vill logga in anonymt. ;)

Okey då ska jag prova och göra det nästa gång jag loggar in. Tack Fusion, har autologin så jag har inte lagt märke till det innan.

För många moderatorer ser man aldrig röken av här i forumen så det är bara ett fåtal som verkligen är aktiva. Nya moderatorer är ett måste.

OOPS!

Jag glömde ju #21

Han hamnar nog på ganska aktiva med escaflowne

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Xade din stalker!

Nivå 11 · Veteranfuskare

Xade: För det första hoppas jag fanemig i den synligaste verklighet, att du aldrig i hela ditt j*vla liv att du kmr bli moderator - Och verkligen inte för att du startar nya trådar, där du försöker småragga för att bli det själv. Jag tror det är din minst 3:e sånhär tråd nu och du gnager mig i rumpan.

För att säga min mening, så vill jag veta varför ni måste ersätta alla inaktiva moderatorer. Seriöst så skulle det här forumet klarat sig helt galant med bara två aktiva mods, typ Ragnarök & Nico. Det enda dom gör är egentligen att låsa trådar, och dela ut ev. varningar, tillsägelser osv. Det är ni som ska anmäla!. Och inte vi som ska hitta alla trådar.

De ggrna jag loggar in på forumet, har jag oftast ingen anmälning att checka av, eftersom de andra moderatorerna redan har gjort det. Det är mkt mer verkstad än jag trodde här.

Innan jag blev moderator tyckte jag oxå att det behövdes fler mods osv, men verkligen hade jag fel!

Nåväl kan jag hålla med om att det är onödigt med inaktiva moderators, men inte ska vi behöva ersätta dom direkt. Och absolut inte med folk som försöker smygtjata fram det.

Det känns som naglarna på pungen när ni skriver sånt här utan en aning om hur det är bakom kulisserna.

Förmkt prat, förlite versktad. Det har jag hört hela min skolgång.

Lugna er nu så ni inte tar eld av all upphetsning av att ni tror att det kmr en ny mod snart. Akta erat hår så ni inte blir Human Torches.

Typ! :)

Nivå 11 · Veteranfuskare

Måste hålla med faktiskt vissa moderatorer är mindre aktiva än andra.

De modds som är lite äldra har kanske jobb och sköta barn m.m.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag tycker att allt funkar bra. De som nu är moderatorer fixar ju det de ska. Jag anser att 5 aktiva moderatorer om dagen är skapligt bra. Vi måste ju anmäla om vi ser att någon bryter en regel, som Mellanmjölk sa, men om vi inte gör det, då får det ju helt enkelt vara. Då kan man ju dessutom tolka det som att ingen regel har brutits, och att allting är bra. Så det är egentligen vi som borde anmäla regelbrott oftare, om vi nu klagar på allt som har med regler att göra. Dessutom så tror jag inte att någon egentligen har tid att vara inne här varje dag, timme ut och timme in.

Inga fler aktiva moderatorer, däremot fler medlemmar som ska anmäla(om det nu behövs dvs). :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in