[color=blue] hur får jag min pappa att sluta röka :unsure:
Sluta Röka.
Gömma cigaretterna...?
tror du inte han köper mer då ? ta ut en massa statestik över folk som dött av rökning, gärna lite äckliga bilder också.
Säg till honom att du skulle bli glad om han slutade att röka.
Om du verkligen vill och bryr dig om att han ska sluta röka så fungerar det nog bäst om du pratar med honom om det.
Gömma cigarettern, gömma sno och kasta dom. Han måste ju fatta något till slut. Och när han fattar bör du prata med han.
Säg till han att han inte ska röka för att du inte vill det.
Det finns inte ett j*vla skit att göra. Vänta bara på att han fattar det själv.
Jag har försökt med min mamma ett tag, till exempel sagt åt henne att sluta, att man kan få cancer osv.
Men tro f*n inte att hon slutar.
Vuxna gör som de vill.
Tror du att de lyssnar om sånt från sina barn?
Knappast.
Det är nog bäst att bara prata med honom
Köp Nicotinells sluta-röka tabletter, smärtfria på apoteket.
Vi har nu tre smaker med frukt, mint och naturell, och vi erbjuder dig att stödja cancerfonden om du ringer ett specielt samtal som står här nedanför. (Som det inte gör)
4 av 7 personer föredrog våra tabletter istället för arabisk kattmat, ha en god dag.
Säg att du måste prata med han. Säg exakt hur du känner och att du vill verkligen att han ska sluta. Om du också visar den här tråden så får han nog en liten tankeställare. Att du tycker att det är så jobbigt att du t.o.m frågar på Internet. Elr som DarkBlack_Angel skrev köp sluta röka tabletter...
Snackar du med honom om det, så kan han börjar tänka, och slutar.
säg åt han att börja tugga tuggumin. de är lika farligt har jag hört men om de är röken du inte gillar så.. :/
jag vill också min morsa ska sluta röka.. när hon gör de börjar jag hosta.. bryr hon sig? nope..
min mamma sa att varje gång hon rökte och att jag såg det så fick jag 100 kr efter nåra dagar var hon skyldig mig asmycket pengar så det belv för dyrt att röka så hon sluta... ^_^
inte såssvårt..man måste bara va redigt bestämd
Man måste nog stå på sig och inte röka fast man kanske är jättesugen..
Håller med Salzalada,min pappa har rökt sedan han var vid 19 års åldern,nu är han 40,och han har fortfarande inte slutat fast vi har sagt åt honom att sluta röka i 9 år,vad säger han då?"Det är inte så enkelt att sluta röka som ni tror". -_-
Tack för mig.
Det är klart att det inte är lätt att sluta röka, det är en lång process. Min mamma röker och hon har försökt sluta, men hon klarar inte det. Dock har hon lyckats röka lite mindre...
↗ till inläggetDet är klart att det inte är lätt att sluta röka, det är en lång process. Min mamma röker och hon har försökt sluta, men hon klarar inte det. Dock har hon lyckats röka lite mindre...
Samma med min mamma. Hon har dragit ner rejält de senaste åren och nu röker hon bara ibland.
Min mamma röker ändå ofta, det har hänt så mycket den senaste tiden så det har inte varit läge och försökt sluta...