jag går i 5:an fattar nothing.Här kommer några frågor tagna ur mina annteckningar i gymnasiet. Klarar ni dom (är det inte säkert men) då ligger ni ett steg före alla andra :P
Fråga 1.
15% av X är 45. Bestäm X
Fråga 2.
En patientfår efter en blodpropp ett heparindropp, där dropphastigheten i ml/h är proprtionell mot kroppsvikten. Viktor som väger 72 kg får 30 ml/h.
a ) Vilken dropphastighet ska Elin som väger 60 kg ha?
b ) Hur mycket väger johan, om han får 35 ml/h?
Fråga 3.
Lös ekvationen: 9x - 4 = 6x + 11
Fråga 4.
Det tar 6 minuter för 6 pojkar att äta upp 6 pizzabitar. Hur lång tid tar det för 100 pojkar att äta 100 pizzabitar?
Fråga 5.
Medelvärdet av sju tal är 2. Om ett tal tas bort blir medelvärdet 2,5. Vilket tal tas bort.
Som jag sa ovan så är alla talen påhittade av våran lärare och lösta av mig :)
Alltså är det inget Kopieringsförbud på dom hära talen.
Svaret kommer när tillräkligt många har försökt lösa problemet
Svårt Matte-test
4=6min
Går man i 5:an är det inte så konstigt. Ekvationer o Algebra är svårt i början men när det väl lossnar är det jättelätt.
hade prov i just det nyligen, alla rätt!! :lol:
Men jag då, jag går i 6:an och löste alla även fast några kanske var fel!(babba @ 31/03-2004 20:57:30)Här kommer några frågor tagna ur mina annteckningar i gymnasiet. Klarar ni dom (är det inte säkert men) då ligger ni ett steg före alla andra :P
Fråga 1.
15% av X är 45. Bestäm X
Fråga 2.
En patientfår efter en blodpropp ett heparindropp, där dropphastigheten i ml/h är proprtionell mot kroppsvikten. Viktor som väger 72 kg får 30 ml/h.
a ) Vilken dropphastighet ska Elin som väger 60 kg ha?
b ) Hur mycket väger johan, om han får 35 ml/h?
Fråga 3.
Lös ekvationen: 9x - 4 = 6x + 11
Fråga 4.
Det tar 6 minuter för 6 pojkar att äta upp 6 pizzabitar. Hur lång tid tar det för 100 pojkar att äta 100 pizzabitar?
Fråga 5.
Medelvärdet av sju tal är 2. Om ett tal tas bort blir medelvärdet 2,5. Vilket tal tas bort.
Som jag sa ovan så är alla talen påhittade av våran lärare och lösta av mig :)
Alltså är det inget Kopieringsförbud på dom hära talen.
Svaret kommer när tillräkligt många har försökt lösa problemet
jag går i 5:an fattar nothing.
:P
jag går i 8:an och fattar nada även att jag har VG i det :blink:
Såg nästan ut som om Suna kunde detta :) Och jag går första året på gymnasiet för er som undrar. Så detta e Matte A
Jag kan inte Jag fick IG på ett matteprov som vi fick idag :angry:
Hallå, jag går i 8 och kan uppgifterna, och jag fick bara G i matte. (Men det berodde iförsig på att jag var borta på många av proven).jag går i 8:an och fattar nada även att jag har VG i det :blink:
fråga 4 : 6 min ... jag har INTE tagit från någon annan
Har du?... Jag går också i sexan men såna tal har jag inte... Jag har typ...lol sonna tal har jag och jag går i 6an!!!!
Om klockan är 15:20, och bussen är försenad 30min... Vad skulle då bussen komma igentligen om den inte var försenad... Skitlätt!
jag kan det men orkar bara int skriva. då måsta man göra massa uppställningar och sånt skit <_< om man inte använder miniräknare(DS89 @ 26/04-2004 21:19:22)jag går i 8:an och fattar nada även att jag har VG i det :blink:
Hallå, jag går i 8 och kan uppgifterna, och jag fick bara G i matte. (Men det berodde iförsig på att jag var borta på många av proven).
Är detta A kursen i matte, de tal vi har i nian är typ 30 gånger svårare än dessa. Jag vet att A kursen ska vara som en repition och att B ska bli en aningen svårare.
Vilken kurs är detta?
verkar som en del ligger väldigt före i matte å andra fleeera årskurser efter~
Fyfan vad jag hatar matte. :P
på fråga 4.. om det tar 6 minuter för 6 pojkar och dom äter samtidigt då måste det ju ta 1 minut för 100 att äta varsin om 6 delat med 6 e 1 måste ju varje pojk ta 1 minut på sig
Hehe, gissa vem som blev tossig när hon fick veta hur det gick på de Nationella Proven i matte... :lol: