kan man få latias/latios utan master boll
Latias
mm...jaga den typ... ;)
Ja, men det är klart mycket svårare, för den flyr varje gång man ser den, så det hjälper inte att göra så den somnar, men man kan ta attacker som gör så att den inte kan fly, jag tror den ena attacken heter Meen Look, sen finns det ju andra.
Men det blir ju såklart lättare att ta Masterball eftersom man inte träffar Latias/Latios så ofta.
Det finns också en attack som heter Block, som också gör så att motståndaren inte kan fly.
jag fångade min latias med masterball :wub:
Det går också om man använder en Wobbuffet av hög level. Mne Masterball rekommenderas.
↗ till inläggetgår det att ha den utan master bollDet går också om man använder en Wobbuffet av hög level. Mne Masterball rekommenderas.
ja det är ju klart...man kan också ha en trapinch med arena trap... :)
då kan dom inte fly...
Eller diglet
↗ till inläggetNej, Arena Trap funkar inte på Pokemon som har Levitate(eller Flying).Eller diglet
Jaha det visste jag inte om!
finns det nått speciellt ställe för att snabbare hitta latios?
om nån kompis har den och byter den till dig o sen tillbaka så går det att se var den är på pokedexen...(OBS funkar bara om du inte har hittat den innan)
jag använde mean look och sen attackerade jag den några ggr och fångade den med en ultraball. Okej... det tog några timmar. ;)
Vilket är det lätaste stället man hitter den på?
route 131 tror jag :P :D