:C Careface angår inte mej <_< :rolleyes:
Införskaffa Dödsstraff I Sverige?
↗ till inläggetNehepp. Då får man väll sätta in dem på dårhus eller nåt liknande :/De flesta psyksika skjukdomar kan man inte bli frisk ifrån.
↗ till inläggetKom på en sak. Om t ex. en psykiskt störd människa mördar en människa och döms och ska få psykiatrisk vård och ska stanna där tills den blir frisk. Och när han släpps och gör ett mord till då ska han få kanske dödsstraff. Alltså om man har fått vård men åndå fortsätter så ska dem dömas hårdare med högre straff eller längre vård.
Tycker inte vård är ett rättvist altenativ. Man kan inte ge dem mindre straff för det. Som ni ofta säger; alla människor är lika värda. Ska dem inte få samma straff då? Mord är mord.
varför ska man ha dödsstraf i sverige??
↗ till inläggetNej jag tycker inte heller det egentligen. Egentligen så vill jag inte ha sån vård. Man kan ju f*n spela koko bara sen får man vård och sen släpps man direkt. När sånna som säger att dem höre en "inre röst" det är bara sk*t ju. Dem ska få dödsstraff. OM dem nu är inre röster så får dem lyssna på dem i graven.Kom på en sak. Om t ex. en psykiskt störd människa mördar en människa och döms och ska få psykiatrisk vård och ska stanna där tills den blir frisk. Och när han släpps och gör ett mord till då ska han få kanske dödsstraff. Alltså om man har fått vård men åndå fortsätter så ska dem dömas hårdare med högre straff eller längre vård.
EDIT: När jag menar vård så menar jag inte 2år sen är du fri. Utan låååååååååång vård ;)
Fängelsetiden kan vara längre.
Men man ska inte döda folk.
Kanske cutta doms ena hand eller nåt :P skoja
@123spill, för mycket tv för dig ser jag. Det där med att folk säger att dom hör inre röster, visst bullshit i början men dom testar sånt förstår du väl?. Det finns nått som heter psykologer sen finns det experter inom psykologi som kan ta reda på detta. Hur? säg det fråga dom vet jag. Dessutom tänk ifall din mamma var din inre röst, och hon tjata o tjata o tjata på en grej som du måste göra annars slutar hon aldrig och då håller på att bli galen. Skulle inte du ha gjort den grejen då?
↗ till inläggetJo, men det är inte friska människor som hör inre röster. Och om dem nu hör en inre röst om att kanske slå ihjäl en människa så är dem en fara för människan. Då ska det bara sluta på ett sätt för dem (X_X)@123spill, för mycket tv för dig ser jag. Det där med att folk säger att dom hör inre röster, visst bullshit i början men dom testar sånt förstår du väl?. Det finns nått som heter psykologer sen finns det experter inom psykologi som kan ta reda på detta. Hur? säg det fråga dom vet jag. Dessutom tänk ifall din mamma var din inre röst, och hon tjata o tjata o tjata på en grej som du måste göra annars slutar hon aldrig och då håller på att bli galen. Skulle inte du ha gjort den grejen då?
tycker inte att vi skall införa dödsstraff i sverige men det behövs längre fängelse straff.en gräns på 12 år är väl ganska lågt.
solklart nej! dödsstaff är helt onödigt!
nej. Tycker jag ..