Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

VOTE; Nej.

 

Dödsstraff är något som inte alls behövs. Rehablitering är något som behövs för sjuka människor.

Dödsstraff uppmanar även befolkningen till dråp och folkmord villken är en lite onödig risk för samhället. Dödssraff förhindrar oftast inte heller mord eftersom människor som tar ihjäl någon är sjuk. Det är heller inte bara den dömda som drabbas av det beslutet utan även alla som han känner och som finns runt han/hon. Ännu ett stort minus angående dödsstraff.

 

Införs dödsstraff så anser jag att alla har en rätt att döda. Att införa dödsstraff är att bryta mot Sveriges egna lagar eftersom mord är långt ifrån lagligt. Förbehåller då sig några I Sverige att ha rätt, och att dom -har- rätt att döda så bör och/eller ska alla ha den rätten (eftersom vi pratar om rättvisa och värde). Sverige försöker även vara ett rättvist land. Det skulle inte funka. Den som dödar någon har I många fall bestämt sitt mål och är väldigt inne på saken. Pang! - det händer. Ett mord. Dödsstraff eller inte, inget skulle förändras. Personer som dödar är sjuka och drar sig oftast inte undan. Plus att extremt många har ett motiv till mordet (säger inte att det stärker rätten till det) men då har personen på något sätt involverat sig själv I en cirkel. Nej till dödsstraff, dödsstraff är en av många många andra lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker man ska ha dödsstraff på våldtäkt, mord och grov misshandel. Vanliga saker som stöld eller sånt räcker stora dagsböter och vanlig fängelse.

 

Dödsstraff för våldtäckt ? no way, inte alls för att jag tycker det är bra. Men man ska inte få dödstraff tackvare sin Kåthet you know ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker man ska ha dödsstraff på våldtäkt, mord och grov misshandel. Vanliga saker som stöld eller sånt räcker stora dagsböter och vanlig fängelse.

 

Om jag hamnar I ett bråk och jag på något sätt åker dit för misshandel skall rätten till dödsstraff finnas? Och varför? Jisses, har du inte pratat nog nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker man ska ha dödsstraff på våldtäkt, mord och grov misshandel. Vanliga saker som stöld eller sånt räcker stora dagsböter och vanlig fängelse.

 

Om man gör nån invalid för resten av sitt liv, ska man bara få kanske 10 år fängelse? Om man är full duger väl kanske 25 år fängelse, men om man är helt nykter och bara går fram och sticker ner eller bara slår ner folk tills dom knappt kan andas så nå f*n ska man få lida. Inte misshandel som att gå fram till nån och ge dom en feting på käften. Och vad menar du med att jag pratat klart snart? Jag får väl tycka som jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sv3A, tänk dig ett gäng. en medlem i gänget våldtar en kvinna. gängmedlemmen avrättas. Resten av medlemmarna tänker "Dom tog kål på vår polare, nu j*vlar" och våldtar, misshandlar och mördar mycket fler människor än tidigare. Låter det bra? Knappast. det är ett av skälen till att dödsstraff suger. Våld skapar våld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker man ska ha dödsstraff på våldtäkt, mord och grov misshandel. Vanliga saker som stöld eller sånt räcker stora dagsböter och vanlig fängelse.

 

 

men våldtäkt handlar mer om våld en om sex vet du va ?

 

Vote: JA för f*n, JA !!

 

alla har rätten till ett liv. Tar man någon annas rätt, så har man även förbrukat sin egen. En mördare kommer (troligtvis) alltid förbli en mördare. Några år i fängelse/psykiskvård hjälper inte. Och livstid är det dummaste jag har hört. Dels är det svindyrt. Skall man hålla galna mördare inspärrade eller hjälpa stackars svältande barn i afrika ? Dessutom, så tycker jag att dödsstraffet, i vissa fall kan vara humanare än att hålla någon inspärrad resten av sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...