Hej allihopa, undrar om det är någon som är intresserad av geografi, flaggor, länder och städer? Själv har jag det som ett av mina största intressen och kan nästan alla världens flaggor och huvudstäder.
Geografi
Jag har ritat i princip alla flaggor som inte är överdrivet avencerade. Jag kan mycket om geografi, inte lika mycket som du men ändå.
Honduras & Saint Lucia = Fina flaggor som jag har ritat.
Brukar inte rita flaggor men visst har man sett dina, Emil. De är vackra ;)
Jag tackar!
Ganska kul att sitta och titta på kartor i skolan i stället för att fortsätta arbeta i kartboken om man har gjort klart det man ska ha i läxa. :)
Jag brukar göra klart allt i geografi-boken först och sedan ägnar jag resten av lektionen åt att studera kartor och flaggor. Liber Kartors Världs Atlas 2005 är en riktigt bra kartbok med en massa fakta. Min favoritflagga är Gabon's. (Blå, gul och grön)
Det är jobbigt och vara duktig i Geografi för helt plötsligt är alla snälla mot en och frågar en jälva massa kuggfrågor. Jag är trött på det, jag brukar säga "Läs uppgiften" eller "Hämta faktaboken" och " Titta i registret"
Jag anser mig själv vara ganska bra på geografi och jag har valt att ha det i trean i individuellt val för det är ganska roligt och lätt.
Kunde typ alla flaggor och huvudstäder i femman nu har dock intresset dragits ner lite.
Jag kan de flesta huvudstäderna här i världen, men jag börjar sakta med säkert glömma bort dem. :(
Geografi är i alla fall inget svårt ämne. :)
Geografi är rätt kul. Det är inte särskilt svårt och man lär sig en massa nya saker bara genom att kolla på en karta. Visste ni att det finns en stad i Mexico som heter Chihuahua?
Jepp, det sista landet vi jobbade med innan sommarlovet började var Mexico så att jag kände till det lustiga namnet.
Hunden har antagligen döpts efrter den staden, eller tvärtom. Visste också om den staden innan.
Finns många städer och samhällen runt om i världen som har konstiga namn. En stad heter Dildo. ;)
Haha, i Storbritannien finns en del konstiga namn på städer. Till exempel: Newcastle Upon Hill
↗ till inläggetFinns många städer och samhällen runt om i världen som har konstiga namn. En stad heter Dildo. ;)
Den tog priset.
Vi har ju ett roligt namn på en stad här i Sverige också: Trosa.
↗ till inläggetVi har ju ett roligt namn på en stad här i Sverige också: Trosa.
Ja vi har många roliga namn på samhällen här i Sverige också. I sydvästra Frankrike ligger en stad som heter Condom.
Jag tycker att geografi är rätt kul och enkelt.
Geografi är ett slött & lätt ämne.
Kan rätt mycket om Geografi, enligt andra.
↗ till inläggetVi har ju ett roligt namn på en stad här i Sverige också: Trosa.
Det finns en flod i Turkiet (?) som heter Batman... :P