💬
Logga in
Fuska.se

Geografi

46 svar · startad

Karamellkungen
↗ till inlägget

Vi har ju ett roligt namn på en stad här i Sverige också: Trosa.

Inget som jag har en aning om i alla fall. Tack för upplysningen.

16 Jun 2006
↗ till inlägget

Hej allihopa, undrar om det är någon som är intresserad av geografi, flaggor, länder och städer? Själv har jag det som ett av mina största intressen och kan nästan alla världens flaggor och huvudstäder.

jag är väl sådär på det.

en i klassen över mig kan Alla länder och huvudstäder han är dryg

Karamellkungen
↗ till inlägget

Hej allihopa, undrar om det är någon som är intresserad av geografi, flaggor, länder och städer? Själv har jag det som ett av mina största intressen och kan nästan alla världens flaggor och huvudstäder.

Så man är dryg för att man är begåvad?

Trådstartare #24

Han är nog bara avundsjuk. ^^

Karamellkungen
↗ till inlägget

Han är nog bara avundsjuk. ^^

Precis vad jag tänkte. Någon som har besökt Sextorp nere i Skåne?

Trådstartare #26

Nej tyvärr. Geografi är nog det ämnet som är lättast att bli bra på.

Karamellkungen

Har man bara ett någorlunda bra minne och bra skrivförmåga så kommer det gå bra för en i Geografi. Geografi är det lättaste ämnet i skolan.

Burkina Fasos's huvudstad har ett roligt namn som jag inte kan stava till ens...

17 Jun 2006

Bara så ni vet, Geografi handlar inte endast om städer & länder.

Även om naturen i världsdelar, maträtter & traditioner med mera.

Karamellkungen

Jo vi vet det FusioN eftersom vi läser Geografi i skolan (i alla fall jag och G2). Tundran ligger ovanför Canada och ryssland ungefär. Regnskogen går igenom ekvatorn. I Mexico firar man de dödas dag få tänker man på släkt och vänner som är döda. Köttbullar är en typisk svensk maträtt.

Visste du att de första köttbullarna kom ifrån Rumänien? (Tror det stod så)

Karamellkungen

Nej det visste jag faktiskt inte. :P

25 Jun 2006
Trådstartare #32

Jag trodde att kötbullar kom ifrån Sverige. :huh:

26 Jun 2006
Karamellkungen

Köttbullar är det svenskaste som finns, det är en väldigt känd svensk maträtt över större delen av världen. Men det är möjligt att den lagades någon annanstans först.

Många länder här i världen har intressanta traditioner och religioner, titta bara i Afrika. Alla människor i världen fungerar verkligen inte på samma sätt.

Trådstartare #34

Den traditionen jag tycker är lite läskig är att i en del asiatiska byar så trär de på ringar på kvinnornas halsar som förlänger halsen. Tar de av ringarna så bryter de nacken. En ganska konstig tradition.

27 Jun 2006

Geografi är det roligaste ämnet tycker jag

Förut gillade jag det i 2:an kunde jag saker som vi fick lära oss sen i sexan .

28 Jun 2006
Karamellkungen

Dr.Cheat då är i nog lika duktiga i ämnet Geografi. Jag kunde också många saker i förväg, alltså innan vi fick lära hos det i skolan. =)

Jag är bra på geografi, på alla prov i geografi hittills har jag hat alla rätt, utom ett, men det hade jag ändå bäst på, haha, 1 fel då :kung: Det var på Bollnäs :P eller vad det heter^^

30 Jun 2006

har alla rätt utom ett har bara gjort 4 eller 5prov :P

2 Jul 2006
Trådstartare #40

Går du i sommar-skola?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in