💬
Logga in
Fuska.se

Gåtor

33 svar · startad

Nivå 2 · Novis
(Metabee @ 08/02-2004 11:20:28)

ja inget från den här planeten. Okey var är det som alla sett men aldrig får se igen ganska klurig om man inte hört den tidigare

Gårdagen!

Vad är det som har 21 ögon men ändå inte kan se.

Tärningen. Läser du möjligtvis kalle anka
Nivå 5 · Fuskare

Ja, det gör jag. Jag har prenumererat i 5 år snart. Det var därirån jag fick den. Här är en. Vilket är världens längsta ord?

Nivå 3 · Lärling

mr.best: bilgate? kanske du menar Bill Gates?

men iaf. Vad är det som åker på tvättlinan i 3000 km/h?

jajaja dålig på namn men du vet vem jag menar aså han som äger microsoft...

:)

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Ja, det gör jag. Jag har prenumererat i 5 år snart. Det var därirån jag fick den. Här är en. Vilket är världens längsta ord?

evighet??
Nivå 5 · Fuskare
(mr.best @ 08/02-2004 15:36:22)

evighet??

Nä det är det inte. En ledtråd det är på emgelska. En till: Vad blir man om man faller ner i svarta havet?
Nivå 11 · Veteranfuskare

död antagligen

Nivå 5 · Fuskare

Fel nåt helt annat. En till: Vad är det för skillnad på den som kan den här och en apelsin?

9 Feb 2004
Nivå 3 · Lärling

dom e lika klyftiga :)

11 Feb 2004
Nivå 2 · Novis

Jag har prenumerat i 7 år och dom gåtorna har du fått från svaren på de 24 julgåtorna. Okey vad är höjden av snabbhet ;)
12 Feb 2004
Nivå 5 · Fuskare

Hmm. Att släppa nåt från högsta våningen och sen springa ner och hämta det innan det har landat. Hur skulle man kunna beskriva blått och gult i samma ord?

13 Feb 2004
Nivå 2 · Novis

Sverige,kanske

Nivå 6 · Fuskare
(Metabee @ 08/02-2004 16:19:31)
(mr.best @ 08/02-2004 15:36:22)

evighet??

Nä det är det inte. En ledtråd det är på emgelska. En till: Vad blir man om man faller ner i svarta havet?

Fråga ett: Man blir nog svart

Fråga tva dom har ju olika färger svart är ju man och apelsinen orange

En gåta till:

Vad blir en sten om man slänger den i svarta havet?

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

svart eller en saltsten

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in