Hoppa till innehåll

Vilka Attacker Ska Jag Lära Min


Nami
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men skadar inte Fire Blast mer än Flamethrower? Dessutom kan man ju bara ta en PP UP på Fire Blast, det brukar jag alltid göra.

 

 

 

Det är inte smart nee, man kan ha max 8 PP av Fire Blast, och det är inte mycket..

Och Accuracy (träffsäkerheten) är ändå 85 %...

Så välj Flamethrower istället för Fire Blast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk på att om man tar tre PP UPs på Flamethrower, blir det 24 i PP. Alltså:

 

Fire Blast: 0,85 (Acc) x 120 (Power) = 102. 102 + 8 (PP) = 110.

 

Flamethrower: 0,95 (alla attacker kan missa excl. Swift)(Acc) x 95 (Power) = 90,25. 90,25 + 24 (PP) = 114,25.

 

Så det lönar sig att ta Flamethrower. :student:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bättre med Fire Blast för att den tar mera! :bah:

Sen är det väl skit (<--sorry) sak samma om Flamethrower är bättre i längden, för om man tar Fire Blast då blir det ingen "i längden" om ni fattar vad jag menar.

 

Men om man vill ha en pokemon som ska kunna ta hela ligan då kanske det lönar sig med Flamethrower, men när jag möter/mötte polare i fighter så lönade ju sig mycket mer med Fire Blast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk på att om man tar tre PP UPs på Flamethrower, blir det 24 i PP. Alltså:

 

Fire Blast: 0,85 (Acc) x 120 (Power) = 102. 102 + 8 (PP) = 110.

 

Flamethrower: 0,95 (alla attacker kan missa excl. Swift)(Acc) x 95 (Power) = 90,25. 90,25 + 24 (PP) = 114,25.

 

Så det lönar sig att ta Flamethrower. :student:

 

Konstig beräkning. Hur kommer PP in i bilden när skada räknas?

 

Hur som helst, Fire Blast har 102 i genomsnittsskada och Flamethrower har 95. Om man tror att man kommer att behöva de extra PP som Flamethrower har, så använd den.

 

Men på just Moltres, som inte har så väldigt bra Defenses och HP, så är Fire Blast bättre.

 

På t.ex Slowbro, som har bra Defense och Special Defense(speciellt med Calm Mind) är Flamethrower bättre. (ja, Slowbro kan lära sig Flamethrower)

 

EDIT: Mer mellanrum i raderna.

Redigerat av MegaMartin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...