💬
Logga in
Fuska.se

Knäppande Ljud

26 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare

Undar bara hur f*n du kunde hitta drivrutiner på Creatives hemsida. Jag har försökt, och doms hemside design är mer förvirrande än George W Bush. *Trummor* KACHINNG AHAHAHAHAHHAHAAAA

.....

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #22
↗ till inlägget

Undar bara hur f*n du kunde hitta drivrutiner på Creatives hemsida. Jag har försökt, och doms hemside design är mer förvirrande än George W Bush. *Trummor* KACHINNG AHAHAHAHAHHAHAAAA

.....

Jag gick in på support, sedan Software Auto Update.

Sen fick man välja en massa saker.

Nivå 6 · Fuskare

ok tack

Nivå 7 · Fuskare

Hmmm. Nu har vi också problem med sprakande. Inte pga den höga volymen. Men det är något extremt. Endast i Half Life 2. Om det sprakar så är det bara att srtarta om HL2 och det funkar igen :huh:

Ska också ta en titt på Creatives hemsida. För det är vad vi har.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jag tog en titt hos Creative och körde med AutoUpdate. Den funkar ju inte. Det stod att jag hade nyaste versionen men när jag kollade manuellt vad som fanns till mitt ljudkort så fanns det en lite nyare version.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Den funkade ju inte. Men ändå så fanns den med där i listan för drivisar som skulle funka till ljudkortet. Det kanske är så stor sklillnad mellen Creative SB Live!

och Creativa SB Live! Series att det inte funkar :(

Senast ändrad:

3 Jul 2006
Nivå 6 · Fuskare

Hmm, jag har kollat på internet och många säger att dom får sprakande ljud ibland, och det är just Creative serien som orsakar detta verkar det som. Jag vet dock inte vad mitt ljudkort heter, jag vet att det är Creative men inte vilken modell, hur kollar man det?

Det som oftast orsakar knastrande och knaprande ljud är för att många kör med den inbyggda ljudkortet i moderkortet, Ljudkortet i moderkortet funkar bra så länge man har ett moderkort som kostar mer än 600-700:-. Om man ahr lite pengar så satsar man oftast på moderkorten som kostar 400-500:- men då ska man helst köpa ett ljud kort till.

Kör du med det inbyggda ljudkortet? annars rekomenderar jag att du installerar om moderkortet eller köper ell nytt ljudkort, alt ett nytt moderkort som är av den lite dyrare sorten.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #27

Du går till den här datorn, högerklickar på ikonen.

Sedan tar du egenskaper, maskinvara, enhetshanteraren och går ner till ljud.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in