💬
Logga in
Fuska.se

Dåligt I Hl2

38 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

En sak tycker jag e konstig, i hl1 dödar man ju zombie-"ledaren", hur kan det då finnas zombies i hl2? :huh:

Njae, det är inte direkt en ledare. Man vet faktiskt inte. Det är en av dom mystiska delarna av Half-Life.

Ingen vet egentligen den riktiga storyn. Varför kom utomjordingarna och erövrade? Hur? Vem är G-Man? Är han en Alien? Är han god? Är han ond? Var det han som gjorde att det öppnades en portal så alla utomjordingarna kunde förstöras? Osv, det håller på och håller på. Det som är mest skoj är att du tror att du får reda på mer i HL2, men då blir det bara mer frågor om vad som händer. Det är så VALVE gör för att hålla intresset uppe hos folket.

Nivå 0 · Nykomling

Tänk så mkt wikipedia har skrvit om hl

http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life

Nivå 0 · Nykomling

Tänk så mkt wikipedia har skrvit om hl

http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life

Lr medlemarna där

Nivå 0 · Nykomling

Var snäll och dubbelposta inte. :)

Ja, det var då mycket. Hehehe. :P Det jag gillar med HL är att det är så open-source. Du kan modda det exakt hur du vill. Det är väldigt fritt för moddning.

Nivå 0 · Nykomling

kommer det komma en 3:a?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

En sak tycker jag e konstig, i hl1 dödar man ju zombie-"ledaren", hur kan det då finnas zombies i hl2? :huh:

Du undrar hur utomjordingarna kom, dem kom väl ändå när olyckan skedde, så det är väl inget mysterium...

2 Aug 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #27

Det är ju det som är så skoj med HL. Storyn är så hemlighetsfull. Det är väl så att Gordon Freeman inte vet så mycket om vad som har hänt. Man är Gordon och ska rädda världen och ta reda på hur allt har gått till och ta reda på mer om sitt förflutna kanske. För i HL1 får man väl inte veta så mycket om hans förflutna...

Nivå 0 · Nykomling

Asså fatta! det e inga "Zombies!" Dom e Aliens

om du kollar på deras huvud så ser du att det e typ en krabb liknande alien som sitterfast där.. dom styr människornas kroppar som dom ahr dödat!

så det e inga "Zombies!"

Nivå 0 · Nykomling

det hade ju inte varit hl2 utand zombies ffs!

dock hade det varit lite roligare om fienden dog på headshot, och om vapnen var lite roligare...

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

om du kollar på deras huvud så ser du att det e typ en krabb liknande alien som sitterfast där.. dom styr människornas kroppar som dom ahr dödat!

så det e inga "Zombies!"

Inte?

Dom är ju döda människor som lever? Det är zombies?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

så det e inga "Zombies!"

Det är visst Zombies. VALVE har själv klargjort det. Dom heter Zombies punkt slut. Dom är levande döda vilket är Zombies.

ShitBreakSean: Ja, vi vet att monstrerna kom fram genom en portal. Men hur? Varför, var det G-Man som orsakade det? :)

Senast ändrad:

3 Aug 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #32

Detta är ju nästan värt att skapa en debatt om på Debatt delen av forumet:)

4 Aug 2006
Nivå 0 · Nykomling

Det har du rätt i :)

BTW, The Dark Elf, aldrig stavas aldrig med två LL, men alltid stavas alltid med två LL :D

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

HalfLife 2 är ju inget spel som man klagar över. Men jag tycker inte att zoombierna passar in i spelet. Resten har jag inga invändningar mot. Men inga zoombies, HELT FEL.

Vad tycker ni om HL2 i sig. Finns det något att klaga över?

själv tycker jag hl2 suger <_< det e nog det sämsta spel som släpts hittils

tycker hl1 e 100x bättre

Nivå 0 · Nykomling

Jag tycker Half-Life och Half-Life 2 ligger lika. Dom är grymma på olika sätt. Men dom har den gemensamma känslan som VALVE lagt i spelen. :)

6 Aug 2006
Nivå 0 · Nykomling

jag tycker att half-life är lite tråkigt, spring runt i ungefär likadana miljöer, döda samma monster och soldater.

Half-Life 2 är det ju lite mera variation på

dock är det skitlånga laddningstider på hl 2 :angry:

11 Aug 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ja, game of the year kanske det var och kanske är. Men jag håller inte med dig om att allt har lyckats. Zombier på nattetid, dåkallas detAlone in the Dark eller dylikt spel... Några zombier dagtid går bra, det passar in i spelet. Det ska bara vara dom slöa som man ser är människor, inte villdingarna. Det fick mig att fuska igenom den biten av spelet. Så jag misade en hel del av spelkänslan :angry:

Har dom börjat me storyn zombies i 1:an klart att dom ska forstsätta me de i 2:an eller?

12 Aug 2006

det där crown town elr vad det heter i 2:an är rätt läskigt 2 på natten med srruound ljud man skiter nästan på sig

↗ till inlägget

Half-Life 2 Består av mycket våld och skräck som ni påstår.

dvs att när jag körde hela i min kusins x-box

så tyckte jag att hela spelet var fränt.

Men slutet var dåligt men Zombiesen var

en bra idé och att steam har lyckats :D

Men ni ... HL2 Fanns före Doom3 och F.E.A.R och HL2

vinner inte "Game of the year" priser bara så där.

Doom 3 släpptes 2003..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in