💬
Logga in
Fuska.se

Cave Story ~ Doukutsu Monogatari

22 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

(OBS! Ej online!)

Cave Story, det bästa spelet jag nånsin spelat!

Ladda ner spelet här och extrahera det.

Ladda ner patchen och öppna programet som heter Cave Story Translation Installer, och följ instruktionerna.

Spelet ska nu vara på engelska.

6 Jul 2006
Nivå 0 · Nykomling

Vad är det för spel? Kan du skicka en scren???

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Ah juste!

Här finns några

Nivå 0 · Nykomling

verkar vara dåligt gjord berättar lite av spelet

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

verkar vara dåligt gjord berättar lite av spelet

...

Kan inte...Spela det själv!

Nivå 0 · Nykomling

hmm..det är ett rom spel till en emulartor för helve*e!!!

DET ÄR OLAGLIGT!!!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7
↗ till inlägget

DET ÄR OLAGLIGT!!!

Om det var ett ROM skulle jag aldrig aldrig AAAAAAAAAAAAAAALDRIIIIIIIIIIIIIIG lägga det här!

Och om det nu var en ROM, varför la jag inte ut en emulator som kunde köra spelet hmm?!

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

DET ÄR OLAGLIGT!!!

Dra inga hastiska åtgärder när du inte ens kollat sidan!

Spelet verkar kul, jag ska nog pröva det. Men var finns den engelska tillägspatchen?

Jag hittade den engelska patchen nu, men jag förstår inte kontrollerna i början. Det finns en diskett, en datorskärm med ett hjärta på och en dörr längst upp på första banan. Jag har bara lyckats gå runt och hoppa men hur kommer jag vidare?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Jag hittade den engelska patchen nu, men jag förstår inte kontrollerna i början. Det finns en diskett, en datorskärm med ett hjärta på och en dörr längst upp på första banan. Jag har bara lyckats gå runt och hoppa men hur kommer jag vidare?

Tryck ner för att använda saker.

te x framför en dörr för att gå igenom eller framför en kista för att öppna den.

Nivå 0 · Nykomling

ok tack, nu ska jag ta och lira, verkar skitkul :)

Spelet e ju skitkul. Inte bästa PC spelet jag spelat men bästa webbspel. Det blir roligt när man snor vapnet från den gamla gubben. Just nu har jag lvl 2 på den.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Hehe.

Senare i spelet om man inte lämnar vapnet och möter gubben igen så blir han arg men sen lite imponerad och upgraderar den :D

Nivå 0 · Nykomling

hehe :P

Just nu är jag i byn, kommer inte ihåg namnet, men där man träffar dom där hundarna. Vet inte vad jag ska göra, men jag kommer på det så inga tips tack ;)

Nivå 0 · Nykomling

Men vad ......man måste berättar lite om spelet ...man kan inte bara ge en länk och säger kul,installer,o.sv ...ge ut bra information nästan gån åminstone!!!!!!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

Jag har svårt för sånt...

Nivå 0 · Nykomling

Men shit dark shadow, du får ju läsa länken som han postade där står ju allt din latis!

Man kan inte säga att det finns någon handling i början. Det är ett sidescroller pixel spel där du spelar en gubbe och går runt med vapen och försöker ta dig vidare. Det innehåller sjukt rolig humor och är gjorda av några japaner. Nöjd?

Just nu är jag i Grasstown och letar efter tjejens broder. Hon har ju blivit inlåst i en bur anklagat för något. Hur långt har du kommit egentligen jedi knight?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16

Jag är i Final Cave.

Men jag klarar det inte så jag gjorde en backup av filen och börja om. :P

Nivå 0 · Nykomling

Hehe okej :P Är det långt ifrån där jag är?

7 Jul 2006
Nivå 0 · Nykomling

Ok...FINAL!!!

det var det jag letade efter en förklaring..tackar nu ska jag testar den

Nivå 0 · Nykomling

Spelet är skikul för att vara ett gratis PC spel. Jag älskar humorn, man möter en levande brödrost längre fram :P

Nu har jag kommit till Sand Zone och ska förstöra dom där röda blommorna som gör alla till mutanter.

Argggh, jag har blivit besatt av spelet :o

Jedi Knight, vet du om det finns mera spel gjorda av japanska Pixel Studios?

8 Jul 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #20

Pixel är en person men nej, jag vet inga tyvärr :/

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in