så varför vill nån kriga då, när dom ändå bara dör, ska dom inte skydda sitt folk eller, och varför inte prata om det istället på ett möte eller nånting, hur svårt ska det vara för dom puckade libaneserna och israelerna att bara prata <_<
Isreal-libanon
Vet ni som skrivit här (förutom guggu jag litar på dig (K)) ens hur staten israel kom till?
Den kom till av FN pågrund av andravärldskriget tror jag det var.
Alltså. Israel är helt puckade. För 2 soldater så har dem skjutit/bombat över 300libanesiska ciivila.
Pucko: Om Nordkorea hade gått in i USA och kidnappat 2 soldater... vad tror du the us hade gjort? Jo dom hade bombat söner korea... det är inte bara israel som gör sånthär..
11 september 2001 flög ett plan in i WTC som påståtts ha flugits av medlemmar från Al-Qaida. 2 986 dödsfall.
USA springer in i afghanistan.. PANG 8,587 afghanska soldater dödade. 3,485 afghanska civila dödade. 308 amerikanska soldater dödade. sammanlagt ungefär 30,000 afghanska soldater och civila skadade. mot amerikas 924 skadade...
2 986 + 308 vs 3,485 + 8,587
Jo men dem borde tänka efter lite. Varför ska oskyldiga människor ryckas in i döden för 2soldater.
Jag tror inte ens att Bush gör så. Eller jag vet inte det.
Bush sammarbetar med Israel har jag hört.
Bush sammarbetar med Israel ja, det är därför ingen vågar göra något..
Nu j*vlar. Resten av Svenskarna som inte evakuerats från libanon kan inte evakueras längre. Israel har stoppat det.
Inget land vågar gå till anfall :(
Hemskt svergie borde anfalla usa :rolleyes:
JAAAA!
SKulle säkert klara 5 miljoner marktrupper med mera..
Det är ju också Sverige som säljer stridsflygplan, vapen osv till USA -_-
men för f*n, j*vla makthavande människor som inte kan göra den världen värd att kämpa för, j*vla puckade vettefan libaneser och israeler, nån som satsar emot mig på att dom har ungefär 2 hjärnceller en som säger krig den andra som säger JAG ÄR TOTALT HANDIKAPPAD FÖR JAG KAN INTE PRATA SOM EN VANLIG MÄNNISKA JAG KAN BARA SÄGA SCHALLA BALLA JAG GILLAR HÄSTAR, LoL
såg inte att det var en sida 3. sry.
vad är det som inte twiztha_mf inte fattar.
SLUTA SPAMMA!!
Ingen ide att skriva handikappade ungar....
↗ till inläggetu.s.a. var alltså ca. 36 ggr starkare än afghanistan.Pucko: Om Nordkorea hade gått in i USA och kidnappat 2 soldater... vad tror du the us hade gjort? Jo dom hade bombat söner korea... det är inte bara israel som gör sånthär..
11 september 2001 flög ett plan in i WTC som påståtts ha flugits av medlemmar från Al-Qaida. 2 986 dödsfall.
USA springer in i afghanistan.. PANG 8,587 afghanska soldater dödade. 3,485 afghanska civila dödade. 308 amerikanska soldater dödade. sammanlagt ungefär 30,000 afghanska soldater och civila skadade. mot amerikas 924 skadade...
Säljer svergie vapen till usa det låter lite sjukt :blink:
Jag har hört mycket om det.
sverige sitter på 15% av jordens uran.
uran används till atombomber.
kan det vara det som sverige säljer till usa?
Kanske men man får inte använda atombomber i krig.
↗ till inläggetPucko: Om Nordkorea hade gått in i USA och kidnappat 2 soldater... vad tror du the us hade gjort? Jo dom hade bombat söner korea... det är inte bara israel som gör sånthär..
jag är jävligt säker att USA inte hade gjort så.
till skillnad mot mellanöstern kan väst förhandla.
↗ till inläggetläste du detta?Pucko: Om Nordkorea hade gått in i USA och kidnappat 2 soldater... vad tror du the us hade gjort? Jo dom hade bombat söner korea... det är inte bara israel som gör sånthär..