Hoppa till innehåll

Tacksam För Hjälp.

petzoo

Rekommendera inlägg

:cool:

Tjena!

Jag har fått en gammal Aptiva IBM PC, 267 MHz, 256MB RAM. Som ni kanske förstär så är det segt att surfa. Jag vill gärna fixa tilll mer RAM-minne. Mina frågor är följande: Vad (vilka sorters minnen) är kompatibelt med denna gamla burk?

Ifall jag vill köpa begagnat på bästa sätt (i så fall var, hur?). ÄR det bara att öppna denna gigantiska towernodell och sätta in minnet eller måste jag löda?

tacksam för seriöst svar

Hälsningar från petzoo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att det är processorn (stavning?) som spökar för dig.. 256MB RAM ska räcka gott o länge till den processorn..

Iallafall det lättaste är nog att plocka ut minnena och ta med dem till din lokala hårdvaruförsäljare.

EDIT: För övrigt ligger denna fel så jag anmäler.

Redigerat av Mujo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Jupp, det som jag skulle rekomendera skulle vara:

Nytt grafikkort, denna är inte så dålig med tanke på priset:

Äsch, det gick inte att länka till produktsidan, men kolla iaf in LEADTEK PX6500TD128, endast 499.

Och en ny processor skulle snabba upp datorn allmänt (http://www.netvaruhuset.com/cpu.html - Billiga och bra)

Redigerat av Omega99
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keyser_Soze

Visst går det att spela på det datorn. men då får man tänka på att den är begagnad. och du kan ju inte köra dom nyare spelen på hög grafik, snarare på lägsta.

jag skulle rekomendera dig att om du bara ska surfa sås ak du ha en billig från blocket, och om du ska spela så är det mer värt att lägga ut 4000-6000 för att få en bra speldator beroende på behov.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...