💬
Logga in
Fuska.se

Virus Som Gör Att Man Inte Kan Installera Något

13 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Det är verkligen för jävligt. Jag har precis köpt en ny mp3, som kräver att man ska installera ett program för att kunna importera musik in till min sexiga mp3. Och nu kommer det sig, att jag inte kan installera något på min dator. Ett virus på min dator gör att när man installerar något, så startas datorn om helt. Vid vissa tillfällen så kan jag inte ens logga in på en användare utan det startas om. Kan någon hjälpa mig? Eller ska jag bara gå omkring och lyssna på två exempellåtar jämt?

// Liquid Silk

Nivå 6 · Fuskare

Det var sannerligen förjävligt :S

Gå in i kontrollpanelen, Lägg till/Ta Bort program, kolla om du ser något skumt program du aldrig sett förut, så kan du avinstallera.

Virussök hela hårddisken, om du ej gjort det

CTRL, ALT, DELETE, Processer, kolla om du ser något som tar upp jävligt mycket CPU, har ett skumt namn och som inte har SYSTEM, LOKAL TJÄNST, eller NETWORK SERVICE som användarnamn. Högerklicka, avsluta process, det är dock sista utväg om inget annat hjälper.

Hoppas du fixar skiten ;P

Senast ändrad:

25 Jul 2006
Nivå 4 · Lärling

gör precis som lilberra skrev. annars kanske formatering gör susen :( men att formatera är den absolut sista utvägen.

off topic tror jag: Lillberra ett virus processor behöver inte ta upp stort cpu utrymme. ett virus program som hade fastnad på min dator använde omkring 300-400 kb. så det e bara en varning. och ett virus processor kan ha alla namnen som du nämnde. och då syftar jag på SYSTEM, LOKAL TJÄNST,NETWORK SERVICE och användarnamnet för kontot.

Nivå 4 · Lärling

Förlåt för dubbelinlägg. minn dator laggade fast sig. och gorde misstaget man inte ska göra :(

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

Okej, jag kollade på lite processer som vart på. Jag fann några som var lite skumma.

http://img100.imageshack.us/my.php?image=processergf2.png

Något som jag borde ta bort?

// Liquid Silk

OBS! Detta är inte gjort av Pulpen, bilderna tillhör min gode vän LiQ. ;)

Nivå 6 · Fuskare

Inget direkt skumt där, typ det jag har på min. Du kan ju ta bort iPODservice om du vill, inte för att det fixa skiten, men men.

Nivå 1 · Novis

Du kan väll formatera om din dator så kommer allt bli bra

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #8

Jag ska köpa en "bärbar" hårddisk och stoppa in den musik och sen formatera om datorn. Så kan jag stoppa in den musiken igen. :o

30 Jul 2006
Nivå 4 · Lärling

hmmm. jag ser då inte nåt skadligt. dock är jag fundersam på:

E_S10IC2

och

LYCOSMSX

resten verkar vara ofarliga

Nivå 4 · Lärling

ta bort dem som girder sa om d inte funkar tror jag enda utvägen är att formatera

↗ till inlägget

hmmm. jag ser då inte nåt skadligt. dock är jag fundersam på:

E_S10IC2

och

LYCOSMSX

resten verkar vara ofarliga

E_S10IC2 är ofarlig

http://www.liutilities.com/products/wintas...brary/e_s10ic2/

LYCOSMSX kan vara nått nytt virus för det står inget om det

Nivå 6 · Fuskare

smss.exe skulle jag ta bort...

pröva systemåterställning

Nivå 7 · Fuskare

smss.exe is a process which is a part of the Microsoft Windows Operating System. It is called the Session Manager SubSystem and is responsible for handling sessions on your system. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Note: smss.exe could also be a process which is registered as a trojan. This Trojan allows attackers to access your computer from remote locations, stealing passwords, Internet banking and personal data. It could also be a registered security risk and should be removed immediately.

Determining whether this process is a virus or a legitimate Windows process depends on the directory location it executes or runs from in WinTasks.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in