Hoppa till innehåll

Anmälningar, Anmäl Allt Som Bryter Mot Reglerna


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Senaste dagarna har jag fått ta emot PM framförallt där det har stått att det är massor av spam och inlägg som bryter mot reglerna i forumet och att moderatorerna inte gör något åt detta. Men det är inte så enkelt heller, dels för att vi moderatorer inte har all tid i världen (dessutom semestertider) och kan därmed inte gå igenom varje inlägg som skrivs. Istället jobbar vi så att vi kollar av anmälningar som kommer in och även tar de inlägg vi ser när vi bläddrar runt på sidan.

 

Nu är det dock så att det är väldigt få anmälningar som kommer in, man skulle därför kunna tänka sig att då är forumet helt rent från inlägg som bryter mot reglerna. Men så är det tyvärr inte. Det verkar nästan till och med som att vissa tar efter andra som bryter mot reglerna och sedan försvarar sig med "han gjorde ju det och fick ingen varning". Då kan man fråga sig varför han inte fick en varning. Kanske fick han det trots allt, ni medlemmar kan ju inte se vad andra har fått varningar för utan bara hur många varningar en användare har. Det kan även vara så att personen i fråga fick en tillsägelse och att det därför inte framgår tydligt att en åtgärd har vidtagits.

 

Med detta inlägg vill jag få fram följande:

- Ett regelbrott är ALLTID ett regelbrott

- Att skylla på att någon annan har gjort samma sak och sluppit varning leder ingen vart

- Istället för att klaga på moderatorerna och inlägg som bryter mot reglerna, ANMÄL dem så vi kan göra något åt dem!

 

För att förenkla anmälningarna har vi infört 2 nya funktioner, dels så kan man bara anmäla ett inlägg en gång. När ett inlägg har anmälts så visas en "röd ruta" där det står att inlägget väntar på gransking. När det har granskats så försvinner rutan. I och med detta inlägg så kommer vi även att ta betydligt hårdare på §1.19.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Bra det där med den röda rutan, många andra sidor har den och det är ruggigt smidigt. :)

Det är även bra att att ni tar hårdare på §1.19, men om ni skulle kolla mina gamla inlägg skulle jag vara bannad för längesen. :/

Bra gjort som vanligt, admin! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

 

bra sagt! :)

 

Men får man prata om olagliga saker på detta forum?

(Svaret på denna fråga kommmer möjligen att sätta igång Project W)

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

 

Varför tror du att man uppmanas att läsa igenom reglerna ordentligt när man blir medlem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...