Hoppa till innehåll

Anmälningar, Anmäl Allt Som Bryter Mot Reglerna


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

men vissa gör ju faktiskt inte det!

 

oj! Nu kom jag på en väldigt smart ide!

 

 

Det är deras skyldighet att läsa igenom reglerna, då man uppmanas till det vid registrering.

Om man däremot inte uträttar detta så får man skylla sig själv om man blir varnad.

 

Ideé?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

 

Det är ju det vi har tillsägelser till ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min ide är att efter registreringen vid första login så får man ett prov på reglerna.

Om man inte klarar det uppmanas man att läsa reglerna igen tills man klarar provet!  :cool:

 

Vad tycker ni om min ide? Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

 

Jag säger inte att man får bryta mot reglerna, självklart ska man göra det, men det finns ju de som missar någon regel. Man kan ju vara lite shyst och varna dem skriftligt. Många kan bli "ledsna" av en varning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

 

Som sagt så får man tillsägelser innan utdelad varning, precis som admin nämnde.

Medlemmarna ska i detta forum vara glada över att man får hela 5 varningar innan avstängning samt en tillsägelse då och då.

I andra forum så skiftar det sig mellan 2-3 varningar innan avstängning.

Dock så beror det på den låga medelåldern i Fuska.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är detta bra, men jag håller inte riktigt med om att ni ska vara hårdare med §1.19. Om man ser att någon nybörjare skriver något som bryter mot reglerna, borde man få skriva det så att den kanske lär sig och ändrar sitt inlägg, istället för att det bara droppar ner en varning på den personen och han eller hon fattar ingenting.

 

 

Nej man kan bli varnad utan minsta förvarning det blev jag. Och om man vill hjälpa en medlem som råkat göra ett regelbrott och är ny då kan man alltid slänga i väg ett PM och hoppas att medlemmen hinner rätta till sitt misstak innan "den elake moderatorn kommer".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart kan man bli det direkt med, har man varit medlem i 6 månader och lyckas göra inlägg som bryter mot 3st! regler så åker man på en varning. Men normalt sätt så gäller tillsägelser innan varning, men detta beror väldigt mycket på omständigheter som hur länge man har varit medlem samt även hur allvarligt regelbrottet är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...