💬
Logga in
Fuska.se

Världens Längsta Film!

20 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Någon som vet vilken som är världens längsta film? Jag läste att det var "The cure of insomnia", 87 timmar lång. Ingen som sett den? :lol:

Kan inte vara att den är så lång. Då är det säkert ett tv serie som är sedan plötsligt ihopsatt till en. Vem f*n orkar se en 87 timmars lång film? ;)

Nivå 4 · Lärling

CodeR har rätt...

Den filmen är verkligen 87 timmar lång.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Låter ganska konstigt med en film som är hela 87 timmar lång? Jag undrar vad den handlar om...

Finns Pearl Harbor extended som är runt 4 timmar

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kan inte vara att den är så lång. Då är det säkert ett tv serie som är sedan plötsligt ihopsatt till en. Vem f*n orkar se en 87 timmars lång film? ;)

Det handlar om en kille som sover. :P

Tror den korrekt översättningen till svenska är "Bot mot sömnlöshet".

Nivå 6 · Fuskare

http://www.imdb.com/title/tt0284020/

Där kan ni läsa om den. Men palla kolla hela :P

Nivå 3 · Lärling

Den är X-Rated :o

↗ till inlägget

Haha. :lol:

Nu blev man ju intresserad. Måste nu f*n finna den på nätet. Kommer ta upp en hel del utrymme på datorn. :/

22 Aug 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag tror nog att dem borde förkorta filmen en aning, vad filmar dem egentligen? När han sover? Tja det låter ju väldigt intressant. ^__^

Nivå 11 · Veteranfuskare

@Dolphin: Om man gör en film på 87 timmar vill man nog snarare slå ett rekord än att vilja att det ska bli en bra film. ;)

Nivå 3 · Lärling

Men det stog ju att det innehöll även en snubbe som läste 2000 sider med dikter.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag har/har haft den. :) Bara för att det var världens just då längsta film, jag har inte sett nånting av den. =)

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Vad kostade filmen? :unsure:
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
↗ till inlägget

@Dolphin: Om man gör en film på 87 timmar vill man nog snarare slå ett rekord än att vilja att det ska bli en bra film.  ;)

Jo men det fattar jag väl också, det finns ju ingen som gör en film på 87 timmar och förväntar sig något roligt resultat. Så som jag ser det så är filmen "igenkänd" bara på grund av längden på filmen. Någon som orkar kolla på en 87 timmar lång film? Det tar nog några veckor och kolla på en sådan film om man finner ork till det.

Kan väl inte vara så svårt att göra världens längsta film, ingen överansträngning direkt...

Kan finnas filmer som är längre än 87 timmar men knappast att man orkar se dem.

Fanns en film som var ganska lång... något i stilen California, den var omkring 20 timmar.

Nivå 5 · Fuskare

Det är konst <_< .

Filmen är ju rätt kritikerosad.

25 Aug 2006
Nivå 7 · Fuskare

Längsta filmen jag har sett är Children of Dune. Det började som en serie som sedan klipptes ihop till en film. Minns inte exakt men har för mig att det var tre skivor med sex timmar på varje. Så totalt var den 18 timmar. Något jag minns säkert är att det tog mig en vecka att se alltihop. Men den var bra.

26 Aug 2006

http://imdb.com/title/tt0284020/

Är inte insomnia en sjukdom som gör att man har sömnsvårigheter?

27 Aug 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Nja, en insomniac är en sömnlös person, och rent uppslagsmässigt betyder insomnia sömslöshet.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in