SpawN^ Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Det har hänt mig med. Det kan vara så att datorn har mindre ram minne än vad det står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 18 September 2006 Rapport Dela Skrivet 18 September 2006 Jag köpte Wc3 för ett par dagar sen, det har "hängt sig" på det 2 gånger nu med.. Nej, ska köra det nu jag lät det vara på till 2876% och inga errors Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 18 September 2006 Rapport Dela Skrivet 18 September 2006 (redigerat) 2800% är bra..då vet du iaf att det inte är själva RAMen som felar. Men Jaa...hängningarna kan bero på många saker nu... Skulle testa nedtrimning av RAM (helst samma hastighet som ditt gamla - INTE HÖGRE IAF), uppdatering av BIOS, uppdatering av moderkortsrutiner nu. Kanske ställa upp det virtuella minnet något...det kan ju krångla med spel ibland. ---------------------- EDIT: Kom på en sak...jag tog för givet att du är van vid att installera hårdvara osv och tänkte inte riktigt på att du kanske inte har rensat CMOSen? Ja...rensade du CMOSen efter att du installerade det nya ramet? Det ska man helst alltid göra efter man byter eller lägger till ny hårdvara. Redigerat 19 September 2006 av Jokinen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 Men jag är inte så himla bra på datorer & sånt, vad är CMO Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 Men jag är inte så himla bra på datorer & sånt, vad är CMO CMOS är ett litet minne på ditt moderkort som bl.a innehåller ditt BIOS-info. Om du återställer det, nollställer det infon och upptäcker ditt nya RAM. Det brukar finnas en CMOS-jumper (eller bygel som några kallar det) på ditt moderkort. Vart den sitter och hur man återställer den står i instruktionsboken till dit moderkort. Har du inte kvar boken, finns den säkert att ladda ned från tillverkarens hemsida. Det brukar betyda att man tar bort jumpern, sätter tillbaka den i en annan position och låter den vara där i kanske 10 sekunder. Sedan tar du bort jumpern igen och sätter tillbaks den till sin originalposition. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 Men jag tycker det är rätt konstigt det här.. Jag spelar spel som Counter-Strike;Source, som är rätt krävande (tror jag), men det har aldrig fasnat såhär. Det har även hänt 2-3 gånger på WarCraft 3, vilket inte är krävande alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 Har du rensat CMOS? Ja, men CSS är bättre utvecklat än både WC3 och WoW och behandlar RAM på ett helt annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 Nej, jag har inte rensat CMOS.. Men det måste vara något med det nya RAM minnet, kan det vara sönder tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 Nej. Det är det absolut inte när det klarade 2800% utan ett enda fel. CMOS, inställningar, operativsystemet mm. Kan vara mycket, men det är inte fel på RAMet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 20 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2006 Men kan det vara något som inte "tål" RAMet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 20 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2006 Jag tror nog just nu att det är modekortet som är problemet. Har också samma problem och jag har bytt ut mitt modekort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 (redigerat) Och hur mkt kostar ett sånt kalas då? EDIT: Nu stannade även datorn medans jag spelade RuneScape. det hängde sig med runescape!!! Redigerat 22 Oktober 2006 av QuikSilver Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.