💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Ram Minne!

50 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Men jag är inte så himla bra på datorer & sånt, vad är CMO

CMOS är ett litet minne på ditt moderkort som bl.a innehåller ditt BIOS-info.

Om du återställer det, nollställer det infon och upptäcker ditt nya RAM.

Det brukar finnas en CMOS-jumper (eller bygel som några kallar det) på ditt moderkort.

Vart den sitter och hur man återställer den står i instruktionsboken till dit moderkort.

Har du inte kvar boken, finns den säkert att ladda ned från tillverkarens hemsida.

Det brukar betyda att man tar bort jumpern, sätter tillbaka den i en annan position och låter den vara där i kanske 10 sekunder.

Sedan tar du bort jumpern igen och sätter tillbaks den till sin originalposition.

19 Oct 2006

Men jag tycker det är rätt konstigt det här.. Jag spelar spel som Counter-Strike;Source, som är rätt krävande (tror jag), men det har aldrig fasnat såhär. Det har även hänt 2-3 gånger på WarCraft 3, vilket inte är krävande alls.

Nivå 5 · Fuskare

Har du rensat CMOS?

Ja, men CSS är bättre utvecklat än både WC3 och WoW och behandlar RAM på ett helt annat sätt.

Nej, jag har inte rensat CMOS.. Men det måste vara något med det nya RAM minnet, kan det vara sönder tro?

Nivå 5 · Fuskare

Nej. Det är det absolut inte när det klarade 2800% utan ett enda fel.

CMOS, inställningar, operativsystemet mm. Kan vara mycket, men det är inte fel på RAMet.

20 Oct 2006

Men kan det vara något som inte "tål" RAMet?

Jag tror nog just nu att det är modekortet som är problemet. Har också samma problem och jag har bytt ut mitt modekort!

23 Oct 2006

Och hur mkt kostar ett sånt kalas då?

EDIT: Nu stannade även datorn medans jag spelade RuneScape.

det hängde sig med runescape!!!

Senast ändrad:

Det är modekortet som är problemet. Har haft exakt samma problem!

24 Oct 2006

Hur mycket kostar ett sånt kalas då (frågar jag igen).

Vad för socket har din processor? Ladda ner cpu-z om du vill kolla.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in