💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Ram Minne!

50 svar · startad

Jag köpte nyligen ett nytt ram minne (512mb) som jag satte in i min dator som

tidigare bara hade 256mb ram. Jag skaffade mer främst för att kunna spela WoW lite snabbare. Sen när jag slår på datorn och går in i WoW så hänger sig hela spelet, hela datorn! Jag gjorde en liknande tråd tidigare och någon sa att det kan vara minneskylaren, men jag vill vara 100% säker. Så vet ni vad man kan göra skriva gärna!

/Quiksilver

jag hoppas du var jordad när du satte in ramen anars kan den vara kortsluten

Vad menar du ?

du får absolut inte ha statisk el i dig så du måste vara jordad så antagligen har du kortslutit ramet det blir nog till å köpa nytt

Borde jag inte ha märkt det??

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej, jag tror inte att man märker det. Kan vara som Yantra säger, men testa att starta datron med bara 512 mb minner i och se om den startar. Funkar det, så vet jag inte vad som är fel.

Så tänkte jag också & det har jag redan testat men det funkade inte.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det kan ju va bra att ta med det i ditt första inlägg. Har du någon garanti på det? I såfall kan du lämna tillbacks det/skicka tillbacks det och be om att få ett nytt. Och är du säcker på att ditt moderkort stödjer den sortens minnen?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Har du gått in i kontrollpanelen och kollat så att du har 512 mb ist. för 256?

Ja , det var det första jag gjorde.

Nafrali : Jag kollade upp innan jag köpte vad mitt moderkort kunde ta & allt ska vara rätt.

Senast ändrad:

Det är något i din dator som inte pallar minnet. Svårt och lista ut :S

Nivå 5 · Fuskare

...du nämnde bara WoW...

Gäller detta problem endast WoW eller är det så i alla spel?

Det gäller bara wow. Och ramminnet kan inte vara ett antiwowminne.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det gäller bara wow. Och ramminnet kan inte vara ett antiwowminne.

Inte ramminnet, men WoW kan vara ett "antiramspel".

Om det ENBART är WoW det krånglar med är det förmodligen WoW det är fel på och inte hårdvaran.

Ominstallation av WoW skulle ju vara det första jag testade.

OM det inte har någon "redetect system settings"-liknande alternativ att välja någonstans. Isf är väl det, det första som bör testas.

4 Sep 2006

Men wow fungerade i med hans förra minnen. Han har testat tillåmed. Hoppas någon som kan lista ut det kommer på det. Jag tror den blir för varm när han spelar wow så att det bara kolapsar. Eller vänta. Nollställ dina BIOS. Det kanske fungerar!

Vad är BIOS då ?

↗ till inlägget

...du nämnde bara WoW...

Inte alls. Det hände 1 gång när jag spelade ett annat spel, men det hända aldrig mer, så man kan säga att det är bara WoW.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

...du nämnde bara WoW...

Ok. Jag rekommenderar iaf att du testar med en ominstallation av WoW innan du gör något mer drastiskt.

Om vi antar att WoW har detekterat att du hade 256MB och optimerat sig själv för just 256MB, så kanske det inte har upptäckt att du har 512MB nu.

Vet bara att en bekant som uppgraderade från 512MB till 1536MB var tvungen att installera om det för att få det att fungera normalt.

Okej.. Är du 100% på det, eftersom WoW tar ju sin tid att installera om.. Men jag ska nog testa ditt förslag.

Det är värt ett försök.

5 Sep 2006

Men det här med att det inte kan ha upptäckt, jag kan ju spela i ibland upp mot några timmar innan det hänger sig i nu läget, om det inte hade märkt minnet borde det inte vara som att spela på 256mb?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in