Hoppa till innehåll

Hjälp Med Ram Minne!


Gäst QuikSilver
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

WoW, som alla andra spel, är inte direkt buggfria.

I 8/10 fall är det fel på programvaran och inte hårdvaran.

 

Din RAM är förmodligen helt felfri, medan WoW inte är det.

Ska posta ngt jag hittade på Allakhazam:

 

One note about upgrading your RAM. I don't think you will find this anywhere on the WoW forums, but I did post about my issues there. There is an issue when using two different types of RAM, for example Corsair with Kingston. Now both companies say that their RAM works perfectly together, and it does. The only issue is that WoW for some reason has issues with RAM of two different companies. So if you are having issues where your installation hangs no matter what way you try installing,  it constantly says your files are corrupted on patch or the gameplay, it is a RAM issue. Not so much that your RAM is bad as Blizzard tries to make you believe, but that there is something about the way WoW handles memory that it causes memory overflows on itself.

 

So I suggest that if you are going to upgrade, either get ALL new RAM or add to the RAM you have that is made by the same company.

 

Alltså...om du har RAM av 2 olika tillverkare är det stor risk att just spelet WoW kommer att få problem.

Annars ska olika RAM-märken inte spela någon roll alls...det är blizzards fel.

 

Hursomhelst...då ett spel inte klarar av 2 olika tillverkare, finns det risk att det kan ha fler problem med RAM.

 

OM du har tur, kan det lösa sig av sig självt vid en ominstallation av spelet.

Vet inte vem det var som nämnde BIOS, men det kan vara värt att kolla upp.

Under uppstart av datorn kan du trycka på en knapp för att gå in i BIOS (ibland beskrivet som Setup).

 

Hursomhelst...jag blir mer och mer hundra på att det är WoW som krånglar och inte minnena.

Redigerat av Jokinen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men de hade han ju när han först installerade spelet om jag förstått rätt.

Det låter ju iaf som om det är samma problem som min kompis hade.

 

Han kunde bara spela normalt när han tog ut det nya och körde med de gamla.

Det problemet försvann dock helt för honom när han installerade om WoW.

 

 

Skapas det inte en fel-logg när WoW kraschar?

Det skulle ju underlätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, ditt ramminne räcker inte till tror jag eftersom du har andra program på. Stäng precis alla program du har som brukar öppnas automatiskt. Msn, Steam om du har. Alla nedladdningsprogram osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kör jag ramtest?

 

 

Ja-aa...det finns ett par att välja bland...

Men Memtest fungerar bra...kör det.

 

 

Sen skulle det ju iofs kunna vara fel på den DIMM-plats du använder.

Alltså den plats där ditt nya RAM är installerat...det brukar oftast finnas 3-4 platser på de flesta datorer nuförtiden, så att skifta plats kan också vara att rekommendera.

 

Det moderkort jag själv använder levererades t.ex med felaktiga Firewireportar...så det är ju inte helt omöjligt att en av dina DIMM-platser kan vara felaktig.

 

--------------------------------------------------------------

EDIT:

 

Här hittar du en ny version av MemTest: MEMTEST

 

Innan du går och lägger dig eller går till skolan...starta MemTest, stäng av skärmen och låt det gå.

När du vaknar nästa dag eller kommer hem från skolan ser du om du har några fel.

 

Det krävs inte många minuter för att nå 100% i testet...men om du vill vara säker på att det inte är RAM-fel ska du låta testet gå i ett par timmar till.

 

 

Detta program kan inte skada datorn, men det du ska tänka på är:

 

1. Innan du startar det, stäng ned alla program som körs (även de i bakgrunden).

2. Se till att din kylning inte är försämrad (att fläktar och kylflänsar är relativt rena från damm)

3. Om du får ett felmeddelande, tänk på att det även kan bero på att RAMen har för höga inställningar i BIOS. Om du får fel, trimma ned RAMen och kör testet igen.

4. Se till så att du inte har ställt in datorn för att starta om automatiskt vid systemfel.

Redigerat av Jokinen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...