WASD Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 varje gång jag startar datorn så finns det ett program på Aktivitet hanteraren som heter vbstub, när man stänger när det så blir det 2 vbstub & orsakar ett pop-up, när man sedan stänger ner dom 2 kommer 2 nya pop-up & det försvinner äntligen. den orsakar även att dotorn blid seg & ibland behöver startas om direkt. har gort en sökning i hela datorn (norton 2006) & defraggat men inget hjälper hur får jag bort vbstub för alltid? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 och det finns inte i "lägg till eller ta bort program" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 nej, den bara kom dit någon gång, tur e att den går att stänga ner men den segar datorn & startar om varje gång datorn gör det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 nej, den bara kom dit någon gång, tur e att den går att stänga ner men den segar datorn & startar om varje gång datorn gör det.. Använd Nån register auto-start ändrare typ winclean(tror jag det hette) sen ta bort detEller så kan du leka med registret själv ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 vbstub måste tas bort. Kör smitfraud, adaware, ewido, spyware S&D eller vad du nu vill. (Helst alla) Det du även kan göra är att köra HijackThis. Om du inte får bort trojanen postar du en logg på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BronzBlade Skrivet 16 September 2006 Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 OH! Jag har ett liknande virus. Den säger att typ alla program kan inte hittas... Det kommer altså ungefär 11 popups när jag loggar in. Om jag klickar på ok på allting så kommer det upp en ruta där det står att mitt virusskydd har hittat ett virus. Jag raderade det förut men det är kvar... Om jag går in där den hittade viruset så finns inte mappen där. Jobbigt! Och så står det inte att jag har flash, fasst jag har det. Man kan säga att jag har ett halvt flashprogram. :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 16 September 2006 Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 Tryck på Ctrl + Alt + Delete och välj processer. Om Vbstub finns där så klickar du bara på avsluta process. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 Tryck på Ctrl + Alt + Delete och välj processer. Om Vbstub finns där så klickar du bara på avsluta process. har samma efekt som att ta bort det från "Program" ska testa att virus scanna med några andra program Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 16 September 2006 Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 (redigerat) Skaffa regrun och gör detta : Removal: Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer. Removal: vbstub.exe is removed by RegRun. Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv) *Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar Redigerat 16 September 2006 av AntonJ3000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 när jag hade trojan på min dator för 1-2 år sen typ så kom det upp skit mkt reklam pop up inge skoj jag va tvungen att installera om windows :( hade massor skojiga spel osv :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Skaffa regrun och gör detta : Removal: Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer. Removal: vbstub.exe is removed by RegRun. Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv) *Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar regrun hittar den typ inte & den finns inte i WinCleans start progrma lista, vad ska jag göra :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 (redigerat) Skaffa regrun och gör detta : Removal: Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer. Removal: vbstub.exe is removed by RegRun. Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv) *Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar Prova Start(Nere i vänstra hörnet) sen alla program/program sen autostart och ta bort den där,om inte det funkar skicka en screenie på alla autostart program med winclean Redigerat 17 September 2006 av AntonJ3000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.