💬
Logga in
Fuska.se

Vbstub

19 svar · startad

Trådstartare #1

varje gång jag startar datorn så finns det ett program på Aktivitet hanteraren som heter vbstub, när man stänger när det så blir det 2 vbstub & orsakar ett pop-up, när man sedan stänger ner dom 2 kommer 2 nya pop-up & det försvinner äntligen.

den orsakar även att dotorn blid seg & ibland behöver startas om direkt.

har gort en sökning i hela datorn (norton 2006) & defraggat men inget hjälper

hur får jag bort vbstub för alltid?

och det finns inte i "lägg till eller ta bort program" ?

Trådstartare #3

nej, den bara kom dit någon gång, tur e att den går att stänga ner men den segar datorn & startar om varje gång datorn gör det..

↗ till inlägget

nej, den bara kom dit någon gång, tur e att den går att stänga ner men den segar datorn & startar om varje gång datorn gör det..

Använd Nån register auto-start ändrare typ winclean(tror jag det hette) sen ta bort det

Eller så kan du leka med registret själv ;)

vbstub måste tas bort.

Kör smitfraud, adaware, ewido, spyware S&D eller vad du nu vill.

(Helst alla)

Det du även kan göra är att köra HijackThis.

Om du inte får bort trojanen postar du en logg på forumet.

16 Sep 2006

OH! Jag har ett liknande virus. Den säger att typ alla program kan inte hittas... Det kommer altså ungefär 11 popups när jag loggar in. Om jag klickar på ok på allting så kommer det upp en ruta där det står att mitt virusskydd har hittat ett virus. Jag raderade det förut men det är kvar... Om jag går in där den hittade viruset så finns inte mappen där. Jobbigt! Och så står det inte att jag har flash, fasst jag har det. Man kan säga att jag har ett halvt flashprogram. :o

Tryck på Ctrl + Alt + Delete och välj processer. Om Vbstub finns där så klickar du bara på avsluta process.

Trådstartare #8
↗ till inlägget

Tryck på Ctrl + Alt + Delete och välj processer. Om Vbstub finns där så klickar du bara på avsluta process.

har samma efekt som att ta bort det från "Program"

ska testa att virus scanna med några andra program

Skaffa regrun och gör detta :

Removal:

Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.

Removal: vbstub.exe is removed by RegRun.

Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv)

*Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar

post-6856-1158422674_thumb.jpg

Senast ändrad:

17 Sep 2006

när jag hade trojan på min dator för 1-2 år sen typ så kom det upp skit mkt reklam pop up inge skoj jag va tvungen att installera om windows :( hade massor skojiga spel osv :(

Trådstartare #11
↗ till inlägget

Removal:

Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.

Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv)

regrun hittar den typ inte & den finns inte i WinCleans start progrma lista, vad ska jag göra :cry:
↗ till inlägget

Removal:

Prova Start(Nere i vänstra hörnet) sen alla program/program sen autostart och ta bort den där,om inte det funkar skicka en screenie på alla autostart program med winclean

Senast ändrad:

19 Sep 2006
Trådstartare #13

den ligger inte på Autostart & har tatt bort Winclen för att den inte funkade.

PS. det liggen en vbstub.exe i C:/WINDOWS men när man tar bort den så bara återskapar den sej när man startar om datorn så det gör ingen skilnad att ta bort den.

finns det något sätt att blokera den så att den aldrig kommer tillbaks??

↗ till inlägget

den ligger inte på Autostart & har tatt bort Winclen för att den inte funkade.

PS. det liggen en vbstub.exe i C:/WINDOWS men när man tar bort den så bara återskapar den sej när man startar om datorn så det gör ingen skilnad att ta bort den.

finns det något sätt att blokera den så att den aldrig kommer tillbaks??

Prova ta bort följande filer om dom finns vbstub.exe, system.exe, libHide.dll
Trådstartare #15

ÄR INTE SYSTEM.EXE NÅGON JÄTTE VIKTIG FIL SOM BEHÖVS FÖR ATT WINDOWS SKA FUNKA?

råkade ha caps men orkar inte ändra

Senast ändrad:

↗ till inlägget

ÄR INTE SYSTEM.EXE NÅGON JÄTTE VIKTIG FIL SOM BEHÖVS FÖR ATT WINDOWS SKA FUNKA?

råkade ha caps men orkar inte ändra

Tror det är virus

PS.Googlade upp det fanns många virus med det namnethttp://www.google.se/search?hl=sv&q=system.exe&meta=

Hittade nån som sa nått om vbstub här http://www.neuber.com/taskmanager/process/system.exe.html

Typ nått system.exe comes boudled with vbstub

Senast ändrad:

Trådstartare #17

system.exe & libhide.dll vill inte ta bort sej för att dom redan används av "ett annat program", vad ska jag göra :cry:

↗ till inlägget

system.exe & libhide.dll vill inte ta bort sej för att dom redan används av "ett annat program", vad ska jag göra :cry:

Prova starta datorn e felsäkert läge
Trådstartare #19

vet inte riktigt om jag vågar det...

↗ till inlägget

vet inte riktigt om jag vågar det...

Det är lätt och inget kan bli fel (iaf inte mycket)

Starta datorn men medans den där gröna/blå saken åker fram och tillbaka håll in din stäng av knapp där nere i ca 5sek

sen när du startar välj felsäkert läge då e det inte så mycket fel ;)

sen gå bara in och ta bort filerna ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in