💬
Logga in
Fuska.se

Xbox 360 Vs. Wii

22 svar · startad

Trådstartare #1

jag ska köpa nåt av dem till jul men vet inte vilken Xbox 360 eller Wii

varför jag ska köpa den till jul ? dels wii kommer ut lite innan jul och sen så snackas det om xbox 360 ska sänkas i pris tills dess

det som e bra med xbox 360 e ju dels grafiken men sen vill jag också ha speciella spel som halo 3 och saint´s row och det e ju två bra spel

det som e bra med wii det e ju det med wii sports att kontrollen kan användas som tennis rack svärd ja allt typ

men vilken ska man ta? jag bryr mig lite om priset och då vinner wii och jag glömde jag ska ta den dyrare versionen av xbox 360

hmm de e rätt jämt mellan wii och 360n men Xbox 360 vinner ändå för spelen och grafiken. Wii har grövst kontroll men sen e inte spelen och grafiken elr nåt annat lika bra

köp båda^^

men om du bara ska köpa 1, tycker jag 360.

en massa härliga spel finns/kommer. exempel: Oblivion, Gears of War, Halo 3, Fable 2^^

...half life 3, alan wake, just cause, GTA 4 ^^

Trådstartare #5

men det går ju rykten om 360 att den hackar skivorna och så och att när man t.ex sitter och spelar ett spel så helt plötsligen så blir rutan helt svart och xboxet går inte att få igång igen för det med skivorna hände min kompis sen har många i sverige och resten av världen klagat på det så e det så nödvändigt

hack blir det om man lyfter den medans man spelar nått men det kommer nog hända med WII och PS3ans spel också pröva så får du se. och ja du kan få the three lights of doom men lämna bara in den så fixar dom det.

25 Sep 2006
↗ till inlägget

jag ska köpa nåt av dem till jul men vet inte vilken Xbox 360 eller Wii

varför jag ska köpa den till jul ? dels wii kommer ut lite innan jul och sen så snackas det om xbox 360 ska sänkas i pris tills dess

det som e bra med xbox 360 e ju dels grafiken men sen vill jag också ha speciella spel som halo 3 och saint´s row och det e ju två bra spel

det som e bra med wii det e ju det med wii sports att kontrollen kan användas som tennis rack svärd ja allt typ

men vilken ska man ta? jag bryr mig lite om priset och då vinner wii och jag glömde jag ska ta den dyrare versionen av xbox 360

Ja, du låter ju väldigt kluven så varför inte köpa båda? :)

Då har du möjlighet att spela Halo 3 och Saint´s row på Xbox 360 och

på Wii kan du använda Wii kontrollen som tennis rack och svärd. :medieval:

Och mycket mer därtill.

Såhär tror jag i ren basis. Vill du ha en unik och grymtbra online service en väldigt bra onlineupplevelse, även dem bästa Shooter-spelen så ska du välja Xbox 360.

Ska du ha Wii ska du gilla att spela med vänner och familj och gilla Mario och alla Nintendo karaktärer (vem gör inte det :P )

Jag tycker att du ska ta upp frågan i Övriga Konsoler-forumet... Men annars Wii

26 Sep 2006

Ja, det känns onekligen konstigt att du tar upp det i 360 forumet ... Vilket svar förväntar du dig liksom? =/

27 Sep 2006

Det är ju fler som har X-Box 360 än som tänker köpa Wii i 360 forumet

Jag e iaf mer ett Nintendo f*n så det blir Wii för mej . Det där med kontrollen e ju fett grymt

7 Oct 2006

Jag gillar mest Nintendo så jag skulle valt Wii. :bah:

10 Oct 2006

köp en wii för jag har redan en 360 :visslar:

X360 om du vill ha mer realistiska spel.

Wii om du vill ha lite mer upptäcks/röra sig/underhållning(?) spel.

11 Oct 2006

ärligt talat... hur mkan ni döma en konsol som wii som inte ens kommit ut.. det handlar inte om grafik eller funktion utan vilket ändamål man har med konsollen.. vill man lira och ha skoj eller vill man sitta och klura och dreggla över grafik. "kontrollen är skön" ????? va f*n har du ens hållt i en wii kontroll?

varför skulle inte wii vara internetkopatibel.. ? köp konsoll efter behovet

↗ till inlägget

köp båda^^

men om du bara ska köpa 1, tycker jag 360.

en massa härliga spel finns/kommer. exempel: Oblivion, Gears of War, Halo 3, Fable 2^^

det är ju för f*n bara ett av dom spelen som kommit... ?

Dead Rising, Just Cause, Dead or Alive 4^^

Jag tycker att du ska köpa båda. Det är så svårt och jämföra för att dom är så olika. Men ifall du söker grafik och bra online läge så är det xbox. ifall du söker mer efter ett nytt sätt att spela så ska du ta Wii (tror att Wii har ett ganska bra online läge nu, man kan gå in på google, kolla väder, kolla nyheter, redigera bilder m.m). Men tycker du ska ta båda.

Dom är ju så olika så det går inte riktigt säga vilken som är bäst. Så antingen så tar du båda eller ingen alls :P

12 Oct 2006

jag hade samma fråga men jag har bestämt mig för båda men först 360 Tack.. :P

↗ till inlägget

Jag tycker att du ska köpa båda. Det är så svårt och jämföra för att dom är så olika. Men ifall du söker grafik och bra online läge så är det xbox. ifall du söker mer efter ett nytt sätt att spela så ska du ta Wii (tror att Wii har ett ganska bra online läge nu, man kan gå in på google, kolla väder, kolla nyheter, redigera bilder m.m). Men tycker du ska ta båda.

Dom är ju så olika så det går inte riktigt säga vilken som är bäst. Så antingen så tar du båda eller ingen alls :P

Det blir ju fett billigt att köpa båda .. :P

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in