Vilken dator ska jag köpa?:
eller den jag har bifogat?
det beror på vad du ska ha den till om spel så råder jag dig att ta nått med grafik kort om bara typ skriva ska du ta den andra datorn.
Jag stör mig på att j*vla elektronikföretag inte visar fullständiga komponenter och bara skriver. Stor hårddisk! 160gb! Räcker för nästan vad som helst. Sen så står det 512mbgrafikkort! Är bra för alla spel. Så frågar man vad det är för kort. Så säger dem. Vi har inte någon som kan svara på det. Så jag säger: Inget av dem!
Som sagt så får du säga vad du tänker använda datorn till. Ovanstående datorer är enbart till skolarbeten, internetanvändanden, se på film och lyssna på musik. Spela kan du glömma i princip...
Men av de 2 så hade jag iaf valt lenovon helt klart.
eller surfa alltså internet :P
om du ska ha en speldator som pallar det mesta så får du nog lägga ut 10k+ om den är helt ihopsatt annars kan du ju köpa delar itaget för att få det billigare :)
EDIT:
Själv skulle jag föreslå denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324731
Jag ska vara inne på internet och köra Star Wars: jedi academy. Krav för spelet:
• Win 98/98SE/ME/2000/XP
• Pentium III 450MHz
• 128MB RAM
• 3D Grafikkort med 32MB RAM
• 1.3GB HD
Då är det väl bäst att köpa "lenovon" om man bara ska göra det jag ska göra?
Sen har jag 2 frågor:
Hur många Ghz har processorn: "Intel@Celeron@ D Processor 346" ?
Hur många mb har grafikkortet: "Intel Graphics Media Accelerator 950" ?
(hur gör man snabel-R?)
↗ till inläggetAlltså du tror att bara för man spelar spel så spelar man dem senaste spelen alltid. Det går och få ihop en bra speldator för 7-9kr.eller surfa alltså internet :P
om du ska ha en speldator som pallar det mesta så får du nog lägga ut 10k+ om den är helt ihopsatt annars kan du ju köpa delar itaget för att få det billigare :)
EDIT:
den här datorn är bra för spel och internet
Info om datorn:
PROCESSOR: AMD Athlon x2-processor 5000+
Chipset: Nvidia GeForce 6150LE
Hårddiskstorlek: 500 GB (2 x 250 GB)160 GB extern hårdisk
CD / DVD: DVD±RW (+R dubbla lager) med LightScribe
Grafik: ATI RADEON X1600 XT upp till 512 MB
Nätverk: 10/100Mbit & WiFi 802.11b/g
Operativsystem: Microsoft Windows XP Home Edition Svensk
Garanti: 1år
Medföljande programvara:
Microsoft Works 8.0
Microsoft Internet Explorer 6.0
Microsoft Outlook Express
Adobe Reader 7.0
Sonic DigitalMedia Plus: Sonic RecordNow
Sonic MyDVD, Sonic Easy Archive, Sonic Express Labeler
Microsoft MovieMaker
Microsoft Windows Media Player
RealPlayer
HP Photosmart Premier
DVD Play (drivet av Cyberlink) med Dolby Digital Playback
Symantec Norton Internet Security 2006 (60 dagars realtidsuppdateringar)
----------------------------------------------------------------------------------------------
↗ till inläggeteller surfa alltså internet :P
EDIT:
och? en spel dator ska ju palla dom nya spelen fattar du väl?
Jag hade då inte köpt någon alls av de 3, celeron är inte mycket att hänga i julgranen....
Köp den från lenovo - den kostar minst. Kan dock inte garantera att den klarar 3d aplikationer. Annars finns det begagnade datorer, mycket bättre.
Hur många Ghz har processorn: "Intel@Celeron@ D Processor 346" ?
↗ till inläggetJag hade då inte köpt någon alls av de 3, celeron är inte mycket att hänga i julgranen....
Nej, verkligen inte.
Celeron är bara ett sätt att komma undan lite billigare, men dom har varken nån hög stabilitet eller prestanda alls.
↗ till inläggetHur många Ghz har processorn: "Intel@Celeron@ D Processor 346" ?
Googlade och fick fram att grafikkretsen hade 400 mhz och kunde använda upp till 224MB som den då lånar från ditt ram minne. Med andra ord är detta absolut ingenting för spel!!!
Men om du tvunget måste köpa dem så....
"With a powerful 400MHz core and DirectX* 9 3D hardware acceleration, Intel® GMA 950 graphics provides performance on par with mainstream graphics card solutions that would typically cost significantly more."
"Dynamic Video Memory Technology (DVMT) 3.0 supports up to 224MB of video memory; system memory is allocated where it is needed dynamically."
- http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm
(kanske låter bra men är inte det, mhz eller mb är inte allt ^^)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in