💬
Logga in
Fuska.se

Google Köper Youtube!

67 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Hemskt I say..

Yoougle Tube?

Både video.google och youtube kommer att finnas kvar. Tror ni det ändå kan innebära ett namnbyte på youtube?

Jag tror Google och Youtube skrev på kontrakt att google får ha Youtube namnet kvar.

12 Oct 2006

hmm tror nog att de flesta "grova" och copyright skyddade tages bort fort som f*n

Eftersom google har köpt youtube äger de även adressen www.youtube.com - så den kommer vara kvar, men nu kan ju google styla den efter sina önskemål.

Nivå 16 · Legendfuskare

dom kan väl även utrota youtube.com & ta bort alla filmer så att någon annan lycklig liten pojke kommer & gör en egen address på youtube.com?

Klart, de kan sälja adressen om de så vill, men det tvivlar jag starkt på. Youtube.com får extremt många klick varje dag (timma!) så att byta dress vore att förlora det antalet.

De tror jag inte på :blink:

Så du vet det exakta antalet besökare youtube får per dygn?

Dela gärna med dig då :P

Nivå 6 · Fuskare

Mega har rätt. tex en video på youtube som nyss kom in, fick över typ 2000 klick på bara några minuter.

Det var en puff daddy video tror jag

En video - Tänk då hur många klick själva sidan får per dygn, timme eller minut! Det är galet många.

13 Oct 2006
Nivå 2 · Novis

önskar att det var lika många som gick in på min hemsida :P .

Samma här :P

14 Oct 2006

asså Google köper youtube vad innbär detta?

Nivå 6 · Fuskare

Det betyder att Google får rättigheterna över Youtube och får göra vad dom vill med hemsidan. Det enda jag tror kommer hända är att google annonser läggs in i sidan. Än så länge så har det inte blivit annorlunda.

Youtube har inte blivit köpt ännu :P

De förhandlar fortfarande - Men jag tror inte google kommer sätta in annonser eller så, bara typ "©2006 Google" längst ner på sidan.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Hoppas google inte köper youtube...

Dom kommer göra sidan som video.google säkert :(

Det är helt säkert att Google kommer köpa Youtube men de förhandlar fortfarande, plus att

sidan kommer vara som den är.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Hur sjutton har google fått pengar till det?

Jag menar, dom har väl inga tjänster där man måste betala?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Dom tjänar förmodligen ofantliga summor, google är ju världens ledande sökmotor + andra grejer :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in