Jag satt och tittade på BlackHawk Down ett tag nyss och blev extremt sugen på BF2 igen. Men jag började använda gjärnan lite nu också.
Grafiken på spel förbättras ju hela tiden.
Men om vi tar BF2 och förbättrar grafiken (detaljer, textures, models, etc) en hel del så att vi får ett schyst spel på det sättet.
Sen fixar man lite större banor. Jag vill gjärna ha fler och större stadsbanor med lite förstörda bilar på vägarna och liknande.
Och lite förbättrad taktiskt tänkande:
Ledaren kan ju se fienderna på radarn om han använder sattelit. Nu tar man bort den funktionen och ersätter den med lite huvudanvändning.
Man har kartan men man måste sammla information om var fienden är genom att anropa andra spelare för att sedan kunna visa för sina lagkamrater var fienden är eller kan vara. Det är ju inte bara ledaren som kan anropa andra. Alla kan ju anropa andra för att be om support etc.
Menyn för olika anrop skulle förbättras så att man kan sikta sammtidigt som man ska välja något i menyn. Alltså så ska det vara som i alla andra spel. Man trycker t.ex. på "V" för att få upp menyn.
På BlackHawk helikoptrarna ska det finnas möjlighet till att fira ner sig med lina om helikotern är i luften.
Man kan inte ta över ett ställe och vinna genom att ta över flaggor. Man vinner bara genom att ha dödat att speciellt antal ggr. Man kan välja ett ställe var som helst på kartan som mötesplats för alla ute på fältet för att ta skydd på.
Nu har jag skrivit en del...
Kom med förslag på förbättringar. Det finns nog mycket som skulle kunna öka känslan i spelet :gitarr: