Hoppa till innehåll

Vad Är Du Redo Att Dö För?


Slasktratt
 Dela

Rekommendera inlägg

oj,oj,oj vilken lätt fråga..jag gjorde en uppsats till något liknande..ni kan läasa den om ni vill. Posta ja och jag kopiera min uppsats hit. Men vad jag skulle vara redo att dö för är när jag inte har drömmar och mål längre

 

Är det där ifrån du fått namnet Dream?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är en svår fråga eftersom ingen vet hur man reagerar i en riktig "på-liv-och-död-situation" men om jag bara skulle spekulera fritt så skulle jag nog kunna säga att jag skulle kunna offra mitt liv för sådana som står mig väldigt nära, t.ex mina föräldrar, min lillebror, mina morföräldrar och två av mina väldigt nära vänner.

 

Du har helt rätt i att man inte kan veta hur det skulle kännas när man väl ställs inför ett sådant val, som att dö för att rädda någon annans liv.

Man vill ju inte dö. Men om jag skulle kunna rädda en helt okänd liten flicka till exempel, genom att ge mitt liv, så skulle jag göra det. Det känns som en skyldighet på något sätt.

Men man kan ju aldrig veta, som du sa, hur man skulle ragera när man väl är där.

Redigerat av Jayzmo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en svår fråga eftersom ingen vet hur man reagerar i en riktig "på-liv-och-död-situation" men om jag bara skulle spekulera fritt så skulle jag nog kunna säga att jag skulle kunna offra mitt liv för sådana som står mig väldigt nära, t.ex mina föräldrar, min lillebror, mina morföräldrar och två av mina väldigt nära vänner.

 

Nej, självklart kan man inte veta någongång. Förns du har gjort det, och då är du förmodligen död. Som du säger att man skulle ge sitt liv för en liten, oskyldig, söt förstaklassflickas levnad så stämmer jag in till fullo. Men det konstiga här är att man just gör det för henne, jag tror ju inte jag skulle rädda mig för en fyrtioårig advokat med tjocka bågar på glasögon, HP-laptop, rutig skjorta och dyr slips från Dressmann. Även om hans liv kanske är grymt mycket mer värt än mitt. Att rädda en äldre man från ett spår när ett tåg kommer känns hemskt underligt, då det känns naturligt att slänga sig kanske framför ett pistolshot mot en annan människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj,oj,oj vilken lätt fråga..jag gjorde en uppsats till något liknande..ni kan läasa den om ni vill. Posta ja och jag kopiera min uppsats hit. Men vad jag skulle vara redo att dö för är när jag inte har drömmar och mål längre

 

Japp det avr där jag fick mitt namn..hur skulle livet ser ut utan en dröm?

Hur fånigt den än må var så kommer människans från korkade eller omtänksamma men också själviska drömamr att aldrig tar slut men om de väl gör det så finns det ingenting att kämpa för ju?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en svår fråga eftersom ingen vet hur man reagerar i en riktig "på-liv-och-död-situation" men om jag bara skulle spekulera fritt så skulle jag nog kunna säga att jag skulle kunna offra mitt liv för sådana som står mig väldigt nära, t.ex mina föräldrar, min lillebror, mina morföräldrar och två av mina väldigt nära vänner.

 

Åh, så sant. Det är konstigt det där... förlåt mig för att jag är så tråkig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en svår fråga eftersom ingen vet hur man reagerar i en riktig "på-liv-och-död-situation" men om jag bara skulle spekulera fritt så skulle jag nog kunna säga att jag skulle kunna offra mitt liv för sådana som står mig väldigt nära, t.ex mina föräldrar, min lillebror, mina morföräldrar och två av mina väldigt nära vänner.

 

Det är det jag menar. Om det gäller en liten oskyldig flickas liv, så skulle jag skämmas om jag inte offrade mig (det kanske är onormalt att känna så, inte vet jag). Men om det gällde nån som levt längre än mig och så så skulle man kanske inte vilja offra sitt liv för han/hon (jag skulle ändå göra mitt yttersta för att rädda han/hon, men inte på så sätt att det resulterar i min egen död).

Samma sak om det gällde en cynisk gammal skitstövel.

Redigerat av Jayzmo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en svår fråga eftersom ingen vet hur man reagerar i en riktig "på-liv-och-död-situation" men om jag bara skulle spekulera fritt så skulle jag nog kunna säga att jag skulle kunna offra mitt liv för sådana som står mig väldigt nära, t.ex mina föräldrar, min lillebror, mina morföräldrar och två av mina väldigt nära vänner.

 

Ja, och jag vet inte om det är fel att tycka så. Det är mitt liv och jag borde ju få göra vad jag vill med det, men med oskyldiga personer kan jag fråga mig varför dom inte döden tog mitt liv istället, som är säkerligen mycket mer meningslöst än den dömdes ändå. Jag vet lixom inte var gränsen går, den kanske går vid ålder som du nämnde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...