💬
Logga in
Fuska.se

Bra Nature

34 svar · startad

Vad är en bra nature till den?

Tjaa, Modest?

beror på vad du ska ha den till....

Nivå 0 · Nykomling

Ska den vara annoyer eller sp.sweeer?

Helst till att battla med.

Nivå 0 · Nykomling

Ja menar,ska du anvädna den som sp.sweeper(de som använder sig av attacker i typerna bl.a blixt) elller som annoyer(de som försörer störa motståndaen med attacker som thunder wave och attract?

Sp.Sweeper i så fall.

Nivå 0 · Nykomling

Okej,lär han INTE någon attack av typerna:

Normal, Flying, Fighting, Rock, Ghost, Steel, Ground, Bug,Poison.

De typer av attacker behövs till en ps.sweeper(de använder sig av de attackerna ovan).

Skaffa en modest nature,den sänker attacken,men du har inga moves som används genom "attack",så din pokemon blir inte svagare i NÅGON stats.

Modest ger dig +special.attack.Det betyder att din raichus viktigaste förmåga ökar,så fort den är kläckt så ska du gå till den routen spindas finns i och ge den exp.share,möt bara spindas "runa" mot de andra du möter.

Tips till hur du knäcker ägg:

Fånga en ditto med Modest och ge den everstone,du har 50% chans att få Modest!

Senast ändrad:

Jag har en Pikachu med Modest!Men jag har 40 Pikachus så det är nte så konstigt.

Men den är i Lv.27 så vad ska jag göra då?

Nivå 0 · Nykomling

Träna :huh:

Mot Spinda i Lv.16?Då kommer det ta låååååååååååång tid.

Nivå 0 · Nykomling

Det va mer tänkt som ett dumt svar. Men använd Macho brace elr EXP. share.

Nivå 0 · Nykomling

Om du inte ev-tränat dig till de lv så ska du breeda en ny,och vem bryr sig om tid,jag vann över 75 winguls,75 zigzagoons och 75 spindas för att gå upp till lv 39,min uppskattning är att den komer att ha drygt 320 i en move i lv 100,jag tänker fortsätta att träna mot spindas,men med ett annat sätt!!

Gå in i elit-4 med en spinda med exp.share,gör det till lite lägre lv än din pokemon,kopiera till 6 och mixa skivor med den som har spinda till den med raichu!du kan möta 6 jämnlevlade spindas varje dag,eller gör samma sak,men träna spinda till lv 100 och när ni kör så låt den hålla exp.share!

Det kommer LÄTT ge resultat!

Öhhh,nu hänger jag inte med har.Mixa skivor?

Nivå 0 · Nykomling

"Mix records",ha 2 pokemon spel och link samt två GBA.Gå till sissta rummet över pokemon centret och tryck där,du kan möta alla pokemon som din kompis hade när ni mixade i din kompis hemliga bas(du ser din kompis hemliga bas när ni mixad skivor).Du får exp av den matchen,och självklart ev-träning!

Senast ändrad:

Jag har Nintendo DS.

2 Nov 2006
Nivå 0 · Nykomling

Men Lunatone är bättre för man får 2 Points för den medan Spinda ger 1, men Spinda kanske är bättre ändån?

Nivå 0 · Nykomling

Jag vet inte,där står det ju hur mycket effrot points man får,det hänger ihop med ev-träning.Man får mer sp.attack i effrot points av Lunatone,Lunatone kanske ger mer sp.attack i ev då den ger mer sp.attack i effrot points.Jag har bara ruby så jag kan inte prova,jag har bara en Lunatone som jag fått av en kompis som flyttat till ett annat land,men har lånat hans emerald.Lunatone finns inte i emerald heller..

EDIT:Alakazam ger 3,kadabra 2 och abra 1.Det är också så ibland,bacik pokemons ger 1,stage 1 2 och stage 2 3!

Senast ändrad:

Men Lunatone finns bara på Sapphire.Jag har Emerald.Abras?Har du blivit knäpp.Dom är ju ovanliga!Kadabra och Alakasam går ju inte att köra mot.

Nivå 0 · Nykomling

Abra kan man mixa för,kadabra och alakazam också,det går också med 2 ds!

Nivå 0 · Nykomling

Modest.

Attacker : Thunderbolt, Surf ( Om du kan ) HP : Psychic / Dark / Grass / Ice / Water, thunderwave.

Eller : Thunderbolt. HP Water / Psychic/ grass / Ice. Attract. Thunderwave.

EV : Maxa i Sp att och Speed, resten tar du i HP

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in