💬
Logga in
Fuska.se

Bredband Hjälp Tack!

11 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag fattar inte varför vårt bradband bryts hela tiden?!?!!? Jag kan sitta och surfa på internet eller vad som helst men så bryts det helt plötsligt!! Jag fattar inte varför, men det är väldigt irriterande när man är mitt i en instamce på WoW och sen så bryts det!! Så då får jag alltid vänta från mellan 1-10min ibland innan jag kommer ut på internet!!! Det händer nästan hela tiden brukar inte gå mer än 30min innan det bryts igen!! Det är inget virus eller nått sånt för jag har scannat datorn och så men den har inte hittat minsta tecken på virus så det har med nåt annat och göra!!! Snälla vet nån vad det är som är fel?!?!

Tacksamm för svar!

Nivå 0 · Nykomling

Kontakta bredbandsleverantören

Kan vara glapp i modemet om du haft åskväder ellerl iknande nyligen.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Vi har inte haft åskväder nyligen och vi har just köpt nytt modem och allt!!!

Vilken bredbands leveratör har du?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

Glocalnet

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Du måste ha modemet inkopplat i det första telefonjacket. Om det inte är det så kan det blir så att det bryts.

12 Nov 2006
Nivå 0 · Nykomling

Sånt här kan hända mej också.

Fast då är det avbrott i minst ett dygn.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

det blir så mer på kvällen av nån anledning :S

Jag har också Glocalnet och jag måste koppla det till första Telejacket!

14 Nov 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Det är väll det antar jag!

15 Nov 2006
Nivå 0 · Nykomling

Jag har en lokal bredbandsleverantör. (UEAB). Trådlöst eftersom att vi inte kan få något annat med UEAB. Dock bryts bredbandet var 5 minut ungefär och är brutet 30 sekunder. Skitjobbigt om man sitter på mIRC eller MSN och allt bara kopplas ifrån.

Det blev så efter att vi formaterade om hårddisken och min bror tror att det är en drivrutin han har glömt. Han ska kolla upp det under veckan iaf.

Men eftersom att du inte har trådlöst så kanske det inte är en drivrutin. Eller så är det en drivrutin. Bara att kolla. ^^'

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in