jag ska laga middag till en kompis, de är en upg vi fått, o de ska helst vara med saker från hela matcirklen o budgeten får inte överstiga 15 kr, men 15 kr är mkt , om man tänker på en person, skolmaten brukar gå på 8 kr i genomsnitt per person, så man kalrar sig på 15 kr, dessutom finns basvaror som mjöl o sånt ! o nu undrar jag vad jag kan laga ?
Middag För En !
Hmm, mitt styrlager behöver nog fixas... Det glappar.
Pasta med nån sås samt grönsaker ?
Falokorv eller köttbullar med makaroner.
Ris och köttfärssås...?
Köp nudlar först och främst. En påse brukar kosta mellan 1-3kr ;) Sen kanske nån tomat eller nåt. Sen vet jag inte... :P
Gör något exotiskt men samtidigt billigt.
Någon trevlig sallad kanske.
Snabbmakaroner och Ketchup <3
Servera salt, det är billigt.
Gör en äggsallad :rambo: mycket protein i ägg ;)
Snabbmakaroner och korv stuvning.
↗ till inläggetMums! DEt låter ju "välldigt" gott. Av dig skulle man ju villja bli bjuden på middag :PServera salt, det är billigt.
Att göra en sallad skulle väll vara för dyrt ju eller? Grönsaker är inte så billiga :/
vem var dt som klaga om min mat tråd JA JUST DU TRÅDSKAPAREN! eller kanske inte kanske var en annan du eller en annan iafall :S!
Tydligen ska den fetaste maten vara den billigaste.
Kör en står flottig hamburgare med massa ost och en mamma så blir nog allt bra. :)
pannkakor elr nåt?
e sorry blev lite förbannad :( och en mamma?? dom ska väll laga maten själv + ägg är nyttigt och gott :) (billigt också)
Asså forsman, lite Off-Topic nu va?? =P.. Men asså, mitt gjorde oxå det.. men ja satte dit en extra sån där ring, dom går att köpa vikken cykelafffär som helst...
Hmm sallad med bacon är ju gott! :D
Annars tacopaj kanske, korv stroganoff?
Nåt bröd kan man alltid baka till, kostar typ ingenting. :P
↗ till inläggetHmm sallad med bacon är ju gott! :D
Annars tacopaj kanske, korv stroganoff?
Nåt bröd kan man alltid baka till, kostar typ ingenting. :P
Bacon, Bacon , Bacon. Det är tamejfan det finaste som finns.
Om du har ett husdjur så behöver du inte slösa några pengar alls, syskon går säkert också bra.
↗ till inläggetHehe men undra om han är kannibal?Bacon, Bacon , Bacon. Det är tamejfan det finaste som finns.
Om du har ett husdjur så behöver du inte slösa några pengar alls, syskon går säkert också bra.
Iaf så köp inte nån dyr biff eller kött :P