💬
Logga in
Fuska.se

Fjärrkontrollen Till Wii Farlig?

66 svar · startad

Inte jätte långt efter Wiis lansering har det varit ett par som haft problem med banden man ska ha runt handleden på sina Wii Remotes.

Bandet har nämligen gått av, ta en titt själva:

En Kille med otur

IGN råkar också ut

Tror ni detta kan bli något problem? Förhoppningsvis så var deras band lite defekta så det inte ska gå av så lätt.

Om det fortsätter så kan nog Nintendo räkna med en hög stämningar.

Tror inte detta kommer hända så ofta...

vadå gått av jag fattar inte hur han kan förstöra tv:n för det

Nivå 6 · Fuskare

Bandet gick av när han svingade Wiimoten, så den flög in i tv:n.

öhh svingade?

21 Nov 2006
Nivå 4 · Lärling

Höll han inte i kontrollen då eller vadå? :S

han tappade greppet.. och bandet gick av.

Nivå 16 · Legendfuskare

:(

men det finns ju många nästan lika band som man kan använda, & så ska man inte köra för vildt..

Nivå 4 · Lärling

Det finns ju alltid el tejp ^^.

Men vi får väll hoppas att detta bara var en av inte så många gånger.

Vafan detta problem bör ändå ej vara så himla vanligt men jag börjar fasen grina om det händer xD du vet vad nintendo kan åstadkomma i ens känslor ^^

↗ till inlägget

vadå gått av jag fattar inte hur han kan förstöra tv:n för det

han svingade den och den gick sönder och den gick på tv:n

edit kolla lite snabbt och såg att det var fler som hadde skrivit det..

Senast ändrad:

22 Nov 2006

Jo han hade väl handsvett eller vad det var, stackars kille!

Har hört att man blir mer svett om handen/Händerna när man spelar Wii än andra konsoler... inte så konstigt kanske. :P

Hoppas inte den går sönder, då tänkter jag direkt kräva en ny Wiimote! :rolleyes:

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jo han hade väl handsvett eller vad det var, stackars kille!

Har hört att man blir mer svett om handen/Händerna när man spelar Wii än andra konsoler... inte så konstigt kanske. :P

Hoppas inte den går sönder, då tänkter jag direkt kräva en ny Wiimote! :rolleyes:

Samma här. Och ifall den flyger in i tvn o den pajar så ska ja f*n ha en ny tv :P
Nivå 6 · Fuskare

Ja. Om det fortsätter sådär så får nintendo skaffa nya band :P

Haha ja absolut! och gärna en bättre TV eftersom man fått stått ut med att vänta på den nya. :P

Nej men jag tycker det är dåligt att det bara kan gå av/lossna sådär. Vill ju inte direkt behöva silvertejpa eller köra med hemmagjort band. :S

24 Nov 2006
Nivå 16 · Legendfuskare

Jag har hållt i kontrollen (som ni ser i min tråd) & man har väldigt bra grepp, ända anledningen att han tappade den i TVn var att han var svettig, men den andra, där snöret går av, förstår jag inte hur det har hänt

Nivå 6 · Fuskare

Det konstigaste var ju att det var i Bowling (Wii Sports) som han tappade den. Där svingar man ju inte särskilt hårt, så tänk då i Baseball eller Tennis.

Nivå 6 · Fuskare

Haha om man kör tennis och bandet går av. Tänk om den flyger ut genom fönstret eller nåt :P

Nivå 16 · Legendfuskare

det borde bara hända om man är väldigt svettig & Wiimoten väger inte så mycket, dessutom har man ett väldigt bra grepp om den

ja de var väl lite klantiga då, men det är ju uselt att bandet inte håller, vad är det då till för liksom. :P ...

Jag hade tänkt att man liksom kunde använda det för att svinga kontrollen runt handleden för att göra tuffa moves i spelen.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in