Hoppa till innehåll

Spök Historia


NightMaker
 Dela

Rekommendera inlägg

Ghost Story!

 

 

Jag och ett gäng nära vänner skulle ha en så kallad poker kväll i ett övergivet källar utrymme mitt i skogen. Ni som inte förstår så menar jag en Jordkällare som liknar en stor jordhög. Men när vi väl suttit där ett tag och kört några omgångar poker slog det en tanke för alla att vi satt i ett perfekt ställe att göra något spooky, Så vi bestämde oss för att köra Anden i flaskan, Och ni som spelat det vet om dom gyllenereglerna inte fråga om döden och djävulen så vi kom överens om att inte prata om dom ämnena. Spelet startade, Jag fick inviga med första, och spelet gick vidare. Men då var en kompis vid namn Robin med han har alltid varit den där som vill visa att han vågar allting och ja han ställer sin fråga vi visste inget om förns efter spelet, När han ställt sin fråga gick det ett tag och det börja banka på Trädörren och ett skrikhördes, Vi hoppade alla till av skräck och vi bestämde oss för att det bara var någon som busade med oss, Men robin satt helt svettig i ansiktet, Vi började skratta för han vart rädd för ´det där, Vi viste förstås inte vad han hade frågat i spelet.

 

Kvällen gårvidare och efter några glas läsk så är det Robins tur igen, Robin ställer frågan och efter någon minut, Han ser ganska lättad ut och han pustar ut, Vi förstog ingetng och skrattade, Då börjar det hela jordhögen skaka och vi hör hur det knackar på dörren 3 gånger..

 

Robin börjar nu att lipa, Och vi började fråga vad han ställer i sina frågor här började vi vakna till, Vi ville veta precis allting i detalj, Men Robin säger inget och, Vi spelar vidare och Robins tur igen, Robin är fortfarande lika nyfiken och fortsätter, Han pustar som vanligt ut och ska hälla upp ett nytt glas läsk, För att han verkade tro allting var över, Direkt efter jag säger "Hur mår du Robin?" Släks lyset, och vi hör knackande på trädörren och efter ca 15-20 sekunder jag vet inte hur länge men kändes som en lång tid men endå kort, Slås dörren upp och en stark iskall vind blåser rakt in på oss, Och Robin springer rakt mot dörren, För vi fick ett svagt ljus utav månljuset, Och vi följer efter, Man hör hur någon skriker i skogen, låter precis som han huggit av sig en arm eller förlorat sin son i andra världs kriget eller något så mycket skrek han, Vi sprang ca 1-2 km den kvällen tills vi kom till Tunneln som avviker från stan och skogen, Där stannade Robin och vi andra, Vi frågar robin vad han i h*lvete har hållt på med "En av polarna skrek det".

 

Robin säger Förlåt grabbar men jag kunde inte låta bli jag ville verkligen testa och jag ställde först om..

 

Hans första fråga vart så här

"Djävulen finns du? Visa dig!"

Den här frågan kan ni nog alla lista ut varför det blev så..

 

Nästa fråga

"Djävulen jag är inte rädd för dig, Är du rädd för mig?"

Teorien här var att Djävulen försöker skrämma upp Robin, Skakadet av jordkällaren var självaste Djävulen själv..

 

Tredje frågan

"Djävulen, Du kan inte ta mig, Kan du det?"

Våra teorier var att ifall vi hade suttit kvar i jordkällaren hade vi nog varit med om någon riktig äklig händelse.. Eftersom dörren slogs upp och lampan släks, Och

det var här robin började springa. Och skriket i skogen var nog Djävulen som skrek av ilska för han antagligen blivit blåst eller lurad, Eller att Robin var så feg att han sprang..

 

Historien fortsätter faktiskt men den delen vill jag tyvärr inte berätta om, Eftersom sånt borde ingen få reda på..

 

Men jag kan avsluta med att Robin är död idag.. Och en av oss som var med i olyckan sitter på Psykhem och har omvårdnad.. Denna person hade också ställt något om Djävulen.. Min teori är att att han frågat om när Robin ska dö eller något och att han fått svar, Och svaret blev just då Robin dog, Och han blev helt psykskadad och efter det sitter nu på hem och har vårdnad..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst VilmerDaKing

Inte så läskigt, tkr inte det är så läskigt med demoner spöken och sånt. mkt läskigare med ett psycho som dödar om och om igen och kanske en motorsågsmasak. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...