Vitdom Skrivet 23 December 2006 Rapport Dela Skrivet 23 December 2006 (redigerat) Nu är det så att jag ska köpa ett nytt grafik kort.. Just nu har jag: nVidia GeForce FX5500 256Mb så jag vill ha ett nyare och bättre som klarar mer. mina krav: Minst 256Mb minne. Får ej kosta mer än 2500Kr Klara spel på hög grafik, exempel: "Counter-Strike Source" Måste vara ett nVidia GeForce grafik kort Klara jobba 14 timmar i streck utan att "överhettas" Vad ska jag ha för grafikkort? Redigerat 23 December 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 23 December 2006 Rapport Dela Skrivet 23 December 2006 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324998 Det är ett PCI-express kort. Du måste säga vad du har för uttag, AGP eller PCI. Om du ska ha ett kort som kommer vara några år, så köp ett GeForce 8800. Fast dom kostar ~5000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 December 2006 (redigerat) det står: Onboard or Free-standing: Free standing, AGP8x. har jag AGP då och fungerar det? Jag kollar på det här grafikkortet: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326982 och undrar om det är bra? ska jag köpa det? Redigerat 23 December 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 23 December 2006 Rapport Dela Skrivet 23 December 2006 Kolla först om ditt moderkort stödjer AGP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 24 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 December 2006 var det inte det jag gjorde aldeles nyss?? jag har ju AGP nu.. då måste väl ett annat AGP kort fungera, lol? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 24 December 2006 Rapport Dela Skrivet 24 December 2006 ja, då funkar andra agp kort. du kan ju testa att söka på prisjakt och pricerunner och se ifall du hittar nått som verkar intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 (redigerat) nu har jag hittat ett grafikkort som jag vill ha.. men på den står det: Minnestyp DDR3 //Anger vilken minnestyp som grafikkortet stödjer. men min data har bara DDR ram-minne.. spelar detta någon roll? eller är det bara grafikkortets minne det är? Redigerat 25 December 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 dem ddr(tror det finns gddr också) avgör hur snabbt det jobbar eller så. ddr3 är ju rätt bra men jag vet inte om gddr3 är snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 dem ddr(tror det finns gddr också) avgör hur snabbt det jobbar eller så. ddr3 är ju rätt bra men jag vet inte om gddr3 är snabbare. kan du svara på min fråga och inte bara börja berätta något som jag redan kan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 nu har jag hittat ett grafikkort som jag vill ha.. men på den står det: Minnestyp DDR3 //Anger vilken minnestyp som grafikkortet stödjer. men min data har bara DDR ram-minne.. spelar detta någon roll? eller är det bara grafikkortets minne det är? Det har enbart med grafikkortet att göra. Vad för kort är det du har hittat? Jag hade nog köpt ett 7600GT som bäst i och med att AGP är dyrare en PCIe samt att AGP är påväg ut och då är det bättre och försöka spara lite pengar till en större uppgradering med PCIe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 ok tack.. jag hade tänkt mig detta grafikkort. http://se.pricerunner.com/computing/compon.../851307/details Ska jag köpa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Det är ett bra kort, men vad har du för dator för övrigt? Tänk även på att DirectX 10 kommer i och med Vista och det grafikkortet stöder inte DirectX 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.