💬
Logga in
Fuska.se

Virtual Console

20 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Vet någon när det släpps nya spel till Virtual Console och när det släpps nya kanaler (typ News Channel)?

Nivå 0 · Nykomling

Nintendo ska släppa 10-15 spel varje månad den första tiden, senare kanske det blir lite mindre.

4 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Hoppas att Ocarina of Time kommer till VC, jag har ett oanvänt Wii Points Card.:D

5 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Vilka spel vill ni mest ha då?

De jag helst vill ha är Zelda Majoras Mask, Super Smash Bros och nåra av dom riktigt bra gamla RPG:erna typ Secret of Mana, FF4/FF6, Star Ocean, Chrono Trigger och Tales of Phantasia. Och så Megaman.

Nivå 0 · Nykomling

Zelda: Ocarina of Time & Majoras Mask, The Legend of Zelda, finns Metroid? Om inte så vill jag ha det!, Super mario world.

Nivå 0 · Nykomling

Banjo-spelen till N64, tyvärr så kommer dem ju inte. Har redan både MM och OoT på Collectors Edition så dem behöver jag inte.

Och Goldeneye förstås.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Banjo-spelen till N64, tyvärr så kommer dem ju inte. Har redan både MM och OoT på Collectors Edition så dem behöver jag inte.

Och Goldeneye förstås.

Hur kan du veta att dom inte kommer? :o

Kommer dom gamla FF-spelen från SNES komma? Jag älskar dom spelen.

Senast ändrad:

6 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Och Goldeneye förstås.

För att Rare äger Banjo Kazooie och Rare tillhör nu Microsoft, därför får Nintendo inte ge ut dem två spelen.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Och Goldeneye förstås.

Men gud vad tråkigt!

Jag köpte upp mitt pointscard igår. :D (Sonic the hedgehog, Bomberman 93 och Zelda :kung: )

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Jag tror att det är nåt liknande med Goldeneye, eftersom Nintendo inte har rätt till filmlcensen på Bond. Och så tror jag att företaget som utvecklade det tillhår Sony eller Microsoft.

Nivå 0 · Nykomling

Tror ni baloonfighter kommer? Det är ju jättekul!!

7 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Och Goldeneye förstås.

Men Goldeneye är också gjort av RARE :P

Även om RARE inte gör spel åt Nintendo längre så kan de ävertala dem att låta Nintendo ha spelen där.... Goldeneye är dock en helt annan historia, licenser och sådant är ett stort problem, men dock inte omöjligt att det kommer.

Tror att de kommer släppa Banjo spelen på VC iallafall, om de funderar på att göra ett Perfect Dark till DS så är det inte omöjligt alls :P Microsoft äger inte dem till 100%

Och föresten släpps det VC spel varje fredag här i europa....

Senast ändrad:

Ang. News Channel. Är det "riktiga" nyheter, eller bara nyheter om Wii?

Nivå 0 · Nykomling

Riktiga nyheter, men den är inte uppe ännu... jag antar att den kommer mycket snart ^^

10 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Vet nån när news channel kommer upp? :(

11 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Skulle tro att det kommer nu i Januari nångång...

13 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

Den kommer den 27:e januari. Vet inte om den kommer till Europa då, men enligt http://wii.nintendo.com/wiimenu.jsp ska den komma 27:e.

14 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Det kommer nog samtidigt överallt.... har för mig att forecast channel gjorde det så det blir nog isåfall samma sak med News channel.

Nivå 0 · Nykomling

Om jag har ett wii och har ett wii point card så hoppas jag att ''wild guns(snes)'' och ''super mario paint (snes)'' kommer ut till wii.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in