Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har gjort en layout i photoshop som jag ska ha på min hemsida sen men jag har en fråga, jag vet inte hur man ska kunna länka från bakgrunden till en annan sida. Jag menar att jag har gjort banner, knappar allt men det liger liksom som i en bild som jag har satt som bakgrund till min sida men vet ej hur jag ska lyckas länka från alla mina knappar??!? Eller måste jag göra knapparna försig?? Så jag undrar hur man kan fixa det?

Skrivet

jag har tagit mina knappar från en sida på internet.

men skriv typ i html koden <body bakround="Bild.jpg"> typ det är ett lätt sätt men visst ej så pro men duger

Skrivet

Jo det går att låta en bakgrund vara en länk. Det finns ett javascript som du sätter i ramarna på varje knapp. Scriptet heter typ "Bakground Linker" eller något sånt. Vet inte exakt, men sök på google och download.com så hittar du det säkert direkt =)

Har använt det själv men när jag bytte hårdisk så glömde jag att lägga över det och jag orkar inte byta hårdisk och sätta tillbaka och fixa det och byta o.s.v.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...