Filiandor Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Skrivet 9 Januari 2007 Jag har gjort en layout i photoshop som jag ska ha på min hemsida sen men jag har en fråga, jag vet inte hur man ska kunna länka från bakgrunden till en annan sida. Jag menar att jag har gjort banner, knappar allt men det liger liksom som i en bild som jag har satt som bakgrund till min sida men vet ej hur jag ska lyckas länka från alla mina knappar??!? Eller måste jag göra knapparna försig?? Så jag undrar hur man kan fixa det? Citera
Shaitan Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Skrivet 9 Januari 2007 Du måste först klippa ut alla bilder så att du kan lägga in dem i HTML-sidan sen. Lär dig lite html. Du lär behöva det när du frågar hur man gör. www.webdesignskolan.se Citera
Gäst Youx Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Skrivet 9 Januari 2007 jag har tagit mina knappar från en sida på internet. men skriv typ i html koden <body bakround="Bild.jpg"> typ det är ett lätt sätt men visst ej så pro men duger Citera
NossLoad Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Skrivet 14 Januari 2007 Jo det går att låta en bakgrund vara en länk. Det finns ett javascript som du sätter i ramarna på varje knapp. Scriptet heter typ "Bakground Linker" eller något sånt. Vet inte exakt, men sök på google och download.com så hittar du det säkert direkt =) Har använt det själv men när jag bytte hårdisk så glömde jag att lägga över det och jag orkar inte byta hårdisk och sätta tillbaka och fixa det och byta o.s.v. Citera
Shaitan Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Skrivet 14 Januari 2007 Man kan inte låta en bakgrund vara en länk. Däremot kan man låta en tabellruta vara det. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.