Hoppa till innehåll

Hur Mycket Förstörelse E Det På Eran Skola?


Desu
 Dela

Rekommendera inlägg

Rätt så lungt på min skola. Var värre på högstadiet. Synd att inte lärare får bruka aga längre. Finns en hel del elever som förtjänar ett eller flera slag över käften, så de faller ihop blodiga. Deras nynna blir beviset nog till att föräldrarna måste satsa på att uppfostra dem. :)

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Rätt så lungt på min skola. Var värre på högstadiet. Synd att inte lärare får bruka aga längre. Finns en hel del elever som förtjänar ett eller flera slag över käften, så de faller ihop blodiga. Deras nynna blir beviset nog till att föräldrarna måste satsa på att uppfostra dem. :)

Hoppas du inser att det inte hjälper alls att slå eleverna. Det fanns liksom en anledning till att man förbjöd det.

 

Eller du kanske var ironisk...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt så lungt på min skola. Var värre på högstadiet. Synd att inte lärare får bruka aga längre. Finns en hel del elever som förtjänar ett eller flera slag över käften, så de faller ihop blodiga. Deras nynna blir beviset nog till att föräldrarna måste satsa på att uppfostra dem. :)

Hoppas du inser att det inte hjälper alls att slå eleverna. Det fanns liksom en anledning till att man förbjöd det.

 

Eller du kanske var ironisk...?

 

Det var så förr. Det vet vi alla. Det behövdes uppenbarligen inte då. Eller? Tyvärr blir tonåringar sämre och sämre på att uppföra sig. Lärare får ta extremt mycket skit från elever och det är eleverna som styr skolan och inte lärare och rektor/rektorer. Jag har själv gått på en skola där eleverna styrde allt. En kille blev slagen på överkroppen och knäad i ansiktet. Elever spränger glasrutor med patroner fyllda med krut, elever svär åt lärare, elever trotsar skolans regler, elever förstör skolan, elever misshandlar andra, elever mobbar andra, elever har ingen respekt för något i dagens skolor. Jag säger inte att fallet är lika som på den skola jag gick men det är inte långt ifrån.

 

Om en elev svär till en lärare skall det resultera hemringning samt rektorsbesök. Skadegörelse skall anmälas på en gång. Den elev som sätter sig upp mot lärare ständigt skall få ett slag. Slår eleven tillbaks skall eleven bli avstängd.

Ja, det är exakt vad jag tycker. Jag är så less på att vi tar dessa avskum med silkesvantar. Det är ett sätt att stoppa allt, att stoppa utvecklingen av idioter som frodas bland oss. Att bara läsa vissa inlägg där folk (fjortisar) skryter om vilka jävelskap de har begått i skolan är skamligt.

 

Lyckas Sverige inte reda ut detta problem kommer det bara att bli värre vilket det blir just nu. Det kommer att bli ännu värre. Folk som inte har vett måste få det inbankat även om det låter förjävligt vilket det är; att man skall behöva strecka sig så långt för att få dem att förstå. Bortskämda, ignoranta snorungar som förstör. Lösningen på mobbing är i många fall att den mobbade får byta skola. Se bara där. Vi måste agera med järnhandskar innan det är för sent. För denna, och kommande generationers bästa.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...