Vad jag kan se av informationen av datorn är det en en av de bättre datorerna idag. Det ska inte vara några problem med att spela dagens spel på den.
1. Det låter som att datorn är varm. En grej är att kolla upp temperaturerna på datorn, dvs hur varm alla komponenter är. Ladda hem everest eller SpeedFan.
Annars kan det vara att chassit är dåligt och inte har särskilt bra luftgenomströmning, eller står på ett dåligt ställe. Skriv ner vilka temperaturer du har, och posta här så kan vi säkert hjälpa dig vidare.
Du har även halkat in på fel spår. Du har inte en AMD, utan en Intelprocessor. Intelprocessorerna är kända för att vara kyligare än AMD's processorer, vilket verkar konstigt då du upplever att datorn är varm. Men försök göra det jag nämnde ovan, och se hur det går.
2. Bluescreen är jag inte så insatt i. Dock brukar det ofta komma upp p.g.a hårdvarufel. Kolla i datorn och se så att ingen sladd glappar. Tror dessvärre inte det hjälper att formatera här.
3. Du har TVÅ stycken 7900GTX-kort. Min dator hade ETT, och klarade BF2142 förut (innan det blev problem med den), och den där datorn har inga problem med att spela BF2142. Har det varit så hela tiden, eller har det blivit problem nu?
Har du t.ex:
• Senaste drivrutiner till grafikkortet?
• Drivrutiner till moderkortet?
• Senaste DirectX från microsoft's sida?
Du kan även testa ladda hem 3dmark06 och köra ett test genom det. Programmet mäter hur bra ditt system är, och poängsätter det sedan. Du kan då jämföra med liknande system om dina poäng är som de ska. Är det inte de, så antar jag att det är något hårdvarufel.
Det du bör göra är att skicka tillbaka datorn. Du har garanti, och självklart har du rätt att se till så att datorn fungerar. Skicka tillbaka den, och se till så den fungerar. Det där är en toppdator och ska inte ha sådana problem som du beskriver.
/woicer