💬
Logga in
Fuska.se

Hur Kallt/varmt För Att Skada Ds?

11 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Som rubriken lyder, hur kallt eller varmt ska det vara för att det ska skada sitt Nintendo DS?

Jag har läst i broshyren och där står det att man inte ska utssäta sitt DS för extrem värme/kyla, men inte hur kallt/varmt ....

Nivå 3 · Lärling

Tror att gränsen är på +40 grader.

Tror det var max 40+ och minst 10- tror jag det var

7 Feb 2007

varför undrar du??

Nivå 3 · Lärling

Han ville spela i bastun :lol:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

-10 pratar vi (wii) grader celsius?? det går ju inte att spela ute på vintern! inte om man bor i norrland iaf
8 Feb 2007
Nivå 5 · Fuskare

ja vi pratar celsius, det brukar man göra... om man inte vill vara lite speciell och prata i fahreneit eller kelvin..

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Lizem: Det skulle vara fysiskt omöjligt att ha -10° kelvin, eftersom 0° kelvin är den absoluta nollpunkten i universum det vill säga -273.15° grader celsius.

Om vi hade pratat Farenheit skulle 0° Kelvin vara −459.67 ° Farenheit.

9 Feb 2007
Nivå 5 · Fuskare

jag vet att kelvin börjar på noll (absoluta noolpunkten) men jag bara sa så , det var ju liksom inget *serious* så precis :P

12 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

du,om -10 är gränsen så går det enbart att spela ca halva året utomhus ju...blir ju kallt tidigt på hösten och fortsätter att vara kallt tills sent på hösten här i kära norrland...om man nu ska vara petig.

17 Feb 2007
↗ till inlägget

Han ville spela i bastun :lol:

Det är en hon , hon är min syster xD

Nivå 3 · Lärling

Även om det inte skulle vara så vart i en bastu så skulle den bli så fuktig att den går sönder :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in