💬
Logga in
Fuska.se

Game Maker, Hur Funkar Det?

43 svar · startad

Tycker det är otroligt svårt <_<

Tyckte jag med till en början men det tar sig efter en stund

Gjorde själv ett tramsspel för att komma in i det hela.

Det jobbigaste är att fixa nya chipset hela tiden, samt hitta figurer som går att använda. Kan sitta i timmar med I-draw3 bara för att fixa en ny figur eller ett chipset. Iaf det är mycket lättare än GM när man väl fattar det.

På hemsidan finns tutorials och diverse annat:

Här

Det svåraste är alla kommandon hela tiden, men det är kul när man lyckats med en effekt. ;)

Jag tycker det är fruktansvärt enkelt eftersom jag innan använde mig av nåt så kallat RPG Toolkit eller nåt. DET är svårt, man var tvungen att använda alla möjliga koder hela tiden. Nu är det lättare.

Fast en sak som jag inte fattar är de där Variablerna.

Hur i hela världen använder man dem!?

vad gör man för spel?

RPG spel

Trådstartare #26

Jag kan inte packa upp programmet så jag vet inte om det är svårt. Jag laddar ner, ner, ner och laddar ner olika typer av RPG Maker men inget funkar.

Du måste ha rätt filer. Det finns en grej som kallas typ RPG2000maker, men det är ett program för att KÖRA SPEL gjorda av andra RPG2000-människor.

Trådstartare #28

Du, Chihuahua om du har MSN så adda mej o skicka RPG Maker kanske :P

[email protected]

det är ju då det att med gmaker kan du göra spel, program eller vad somhelst! inte bara RPG:n

26 Feb 2004

jag fattar mig inte på det...

Båda programmen är ganska lätta att komma in i, men GM är lite värre eftersom alla kommandon måste göras steg för steg av en själv.

I RPG klickar man ett par gånger så har man ett kommando inställt.

Trådstartare #32

Har du RPG Maker eller, Chihuahua?

27 Jun 2004

varifrån kan man få draw3 eller vad det nu heter :zzz:

Båda programmen är ganska lätta att komma in i, men GM är lite värre eftersom alla kommandon måste göras steg för steg av en själv.

I RPG klickar man ett par gånger så har man ett kommando inställt.

jo, men i RPG maker kan du inte göra vad du vill, bara RPG...
28 Jun 2004

MÅSTE MAN VARA MEDLEM I NÅNTING FÖR ATT KUNNA LADDA NER FILEN? :kung:

nej, ladda på!

29 Jun 2004

men när jag ska starta rpgmaker2003 så står det bara" THE RPG MAKER 2003 RTP IS NOT PRESENT OR NO REGISTERED

1 Jul 2004

mitt är på japanska!STOR BESVIKELSE!

så går det när man laddar ner olagligt från internet...

Alltså, jag tycker att det är lite fusk att man inte behöver göra menyerna och knapparna... Bara vad som händer.

Det är nästan som en barnbyggare detta RPG-maker... Ifs gillar jag det...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in