Hoppa till innehåll

Spel Skaperi På Gång!


Rekommendera inlägg

Ja som rubriken!

Nu är det spel skaperi som gäller jag hade tänkt mig att vi hade behövt detta:

 

2st programmerare

2st ideé fixare

2st designers

 

om det finns något mer man behöver så kan ni bara säga dte så kanske ni får vara det om ni vill :cool:

 

Vilka program osv, ni ska använda kan ni få bestämma själva.

men ett tips hade varit att använda några av steams grejor till design dom finns ju i tools osv.

 

Japp hoppas det är några som är intresserade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej, jag kan vara med om du ger mig lite mer information. Vilket program ska du använda till att göra spelet(engine)? Vad kan du göra?

Är du beredd att lägga ut pengar?

Förresten så suger steams tools. Allt dom funkar till är mods...

Rc (RealmCrafter) Är ett tips om det ska vara i 3D men det kostar. Vill du ha 2D är Playerworlds (Med VB kunskaper) väldigt bra. Vill du göra ett helt eget så kan du ladda ner nya GameMaker 7 och registrera dig (20$). Vill du göra ett RPG spel i 2D (Inte online) Så är RPG Maker bra. Är du bra på C++ kodning så är det bäst att göra ett spel i det. Också om du är bra på Flash kan du göra spel i det. Java funkar med.... Vill du ha något som Wow finn Torque iofs är det nästan samma sak som RC. Som sagt, jag är med om du ger mig mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade inte tänkt spendera pengar.

men det där RealmCrafter värkar bra men det måste ju finnas en trial verision eller??

 

Vad jag hade tänkt göra hmm det vet jag inte riktigt jag hade nog velat bli designer men det är klart vilket program skulle man använda till det hmm.

 

I annat fall hade jag velat bli sådan som jobbar med RealmCrafter, men det programmet har jag testat innan och det tycker jag har varit ganska svårt så...

 

...Men jag har velat lära mig det så isåfall vill jag bli programmerare (RealmCrafter).

 

Så då behöver vi en programmerare som kan RealmCrafter...

 

Och sen vilket design program vi hade kunnat använda vet jag inte riktigt men jag ska försöka ta reda på detta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vanligtvis gör jag mina egna ideer till spel, gör dom oftast själv också.

Men jag har ganska mycket erfarenheter kring RPG Maker om du skulle använda det.

Om inte kan jag göra ett litet gäst inhopp, säg till om du behöver hjälp med något så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OK nu ligger det till så här:

Programmerare

1.Sweetkelly

2.Zantera

Program = rpg maker (helst xp)

Ideé fixare

1.oddy

2.Ingen en

program = Huvudet ^^

Designers

1.Ingen(sweetkelly om ingen anna kommer och säger att dom vill)

2.Ingen (Säg till så får ni vara)

 

Men du oddy jag tycker det ska vara som att man är en gubbe så kan man tex slåss osv. Det ska ju vara online så...

vilken story hmm ja man hade ju kunnat tänka sig att när man skapar sin gubbe så får man börja typ på ett stäle i en stad och sen så kan man prata med lite gubbar osv få information du får fixa lite själv ;)

 

men adda min msn vetja allihopa [email protected] och sen så kan jag fixa ett litet forum som vi kan snacka mer i skickar en länk när det är klart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte för att vara negativ men det har kommit up ungefär 25st sånna här trådar och så vitt jag vet har inget blivit av , det är inte så lätt att göra ett fungerande spel men skit programm ,nu säger ni säkert "men lägg dig inte i"

 

men faktum ÄR : att jag själv har varit på ett 1månaders prao ett spelbolag som har gjort många spel, och av min erfarenhet därifrån så tror jag INTE att ett par 12 åringar kommer klara av detta...

 

tack å hej ..

å en till sak: :bah:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha du det programmet vi använder är riktigt lätt och bra det ända vi behöver ta reda på är hur man fixar det på internet =P

 

Så som du sa lägg dig inte i, men om du hade velat vara med så ok för mig men skriv inte en massa negativa saker för att vi inte ska klara det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha du det programmet vi använder är riktigt lätt och bra det ända vi behöver ta reda på är hur man fixar det på internet =P

 

Så som du sa lägg dig inte i, men om du hade velat vara med så ok för mig men skriv inte en massa negativa saker för att vi inte ska klara det!

 

En sak till om ni ska göra ett fungerande spel så får ni beräkna med att det kommer ta ca 6-20 månader att göra ,OCH efter som att ni inte ens känner eller är nära varandra så kommer det troligen att ta ännu längere tid .

 

Lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...